​Återvinningsstation i Stallhagen ställs ut igen

Återvinningsstationen i Stallhagen som stod vid Nedre Hyttvägen vid Järnvägen togs bort den 20 januari med anledning av att Mälarenergi behövde göra arbeten på platsen.

– Arbetet är nu klart och vi ställer ut stationen igen den 10 juni, säger Lars Hafvenström, regionchef på Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI). – Jag är glad att återvinningsstationen kommer ut före sommarsäsongen med hänsyn till att många återvinnare passerar här, vilket gör att placeringen underlättar återvinningen för hushållen.

Återvinningsstationer är till för att hushåll och privatpersoner ska kunna lämna sina pappers-, plast-, metall- och glasförpackningar samt tidningar till återvinning.

– Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra tillgängligheten och skapa goda förutsättningar i vardagen för våra återvinnare, säger Lars Hafvenström, regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI).

På FTI:s hemsida hittar man var en återvinningsstation finns, närmast från där man befinner sig och se när den töms och städas, www.ftiab.se/hitta-atervinningsstation. FTI hoppas att denna service är till nytta för alla återvinnare runt om i hela landet.

Även företag och andra verksamheter hittar var de gratis lämnar sina verksamhetsförpackningar på FTI:s hemsida, www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Fakta: Gör vårt quiz i sommar. Det ska vara lätt att göra rätt. På FTI:s hemsida kan man se kortfilmer om återvinning av olika förpackningsmaterial och testa sina kunskaper i återvinning i quizet Åter-vinneriet.

Se även tips om hur du sorterar www.ftiab.se/sortering.

Lars Hafvenström, regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen

lars.hafvenstrom@ftiab.se