Återvinningsstationen i Östansjö vid Hallsberg tas bort

Återvinningsstationen på Hallsbergsvägen 66 i Östansjö tas bort den 16 oktober på markägarens begäran och marken kommer nu att återställas.

Det är alltid olyckligt när en återvinningsstation försvinner. Vi hoppas att besökarna kommer fortsätta att källsortera och lämna sina förpackningar på de andra återvinningsstationerna vi har, säger Ulla Krohn, regionchef på Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI).

Tillsvidare hänvisar Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) till de angränsande återvinningsstationerna som finns i Hallsberg och i Vretstorp.

Vi ska göra vårt bästa för att lösa situationen och anpassar nu tömningar och städning på de stationer vi hänvisar till. Vi välkomnar besökare att kontakta oss om det skulle bli fullt i behållarna, säger Ulla Krohn.

En återvinningsstation ger närboende hushåll i området möjlighet att lämna sina förpackningar av papper, plast, metall och glas samt tidningar. På FTI:s hemsida kan företag och verksamheter söka efter var de gratis kan lämna verksamhetsförpackningar, www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Grovsopor lämnas till kommunens återvinningscentral.

I det större perspektivet bidrar återvinning till tillverkning av nya förpackningar, nya produkter, nytt glas och nya tidningar och att vi aktivt sparar på jordens ändliga resurser.

Ulla Krohn, Regionchef på Förpacknings- och Tidningsinsamlingen
ulla.krohn@ftiab.se