Återvinningsstationen i Sylte centrum tas bort

Återvinningsstationen i Sylte centrum i Trollhättan tas på markägarens begäran bort med omedelbar verkan.

– Vi brukar normalt kunna planera för en god information då vi tvingas dra in en återvinningsstation så att de boendes återvinning inte påverkas alltför negativt. Den korta framförhållningen med vilken vi tvingas ta bort stationen i Sylte är olycklig och för närvarande har vi ingen annan möjlighet än att hänvisa återvinnare till våra andra stationer i området, säger Ulla Krohn, regionchef på Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI).

De fyra närmsta återvinningsstationerna kring Sylte centrum ligger i parken vid Bergkullevägen, vid Syltevägen, vid Netto på Lextropsvägen och vid Nysätra IP.

På FTI hemsida www.ftiab.se kan besökare hitta den återvinningsstation som ligger närmast där man befinner sig.

Återvinningsstationer ger närboende hushåll möjlighet att lämna sina källsorterade förpackningar av papper, plast, metall och glas samt tidningar.

Grovsopor lämnas till någon av kommunens återvinningscentraler.

I det större perspektivet bidrar återvinning av förpackningar, och annat avfall, i olika material till att vi aktivt sparar på jordens ändliga resurser vid tillverkning av nya förpackningar, produkter, glas och tidningar. Miljömässigt ger det vinst - varje gång!

På FTI:s hemsida kan företag och andra verksamheter söka efter var de

gratis kan lämna verksamhetsförpackningar, www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Ulla Krohn, regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen

Telefon 08-566 144 04