Återvinningsstationen på P-däcket Oxen tas bort

Den 8 augusti tar Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) bort återvinningsstationen på parkeringsdäcket Oxen på Järnvägsgatan efter begäran från kommunen, som kommer att bygga ut det översta parkeringsplanet.

– Det är olyckligt att vi måste ta bort återvinningsstationen innan det finns en ersättningsplats, säger Magnus Sandström, regionchef vid Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI).

– Vi arbetar för att hitta en annan plats och under tiden hänvisar vi till återvinningsstationerna på Brinellgatan och vid ICA Kvantum på Bandygatan, fortsätter Magnus.

Återvinningsstationer ger närboende privatpersoner möjlighet att lämna sina källsorterade tidningar och förpackningar av papper, plast, metall och glas.

I ett större perspektiv bidrar återvinning av förpackningsmaterial till att vi aktivt sparar på jordens ändliga resurser vid tillverkning av nya förpackningar, produkter, glas och tidningar. Miljömässigt ger det vinst varje gång!

Grovsopor och annat hushållsavfall lämnas i fastighetsägarens miljö- eller grovsoprum eller på kommunens återvinningscentraler.

Företag och andra verksamheter hittar var de lämnar sina förpackningar för återvinning på FTI:s hemsida www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Magnus Sandström, regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen

magnus.sandstrom@ftiab.se