Flytt av återvinningsstationen vid Fredners torg, Tierp

Idag flyttar Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) återvinningsstationen vid Fredners torg till Badhusgatan vid Lidl på begäran av kommunen. Orsaken är att ytan kommer att bli byggarbetsplats.

Vi hoppas att alla besökare ska finna att den nya platsen fungerar lika bra för att lämna källsorterade förpackningar, säger Mia Steinbach, regionchef vid Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI).

Återvinningsstationer ger de närboende privatpersoner möjlighet att lämna sina källsorterade tidningar och förpackningar av papper, plast, metall och glas.

Grovsopor och annat hushållsavfall lämnas i fastighetsägarens miljö- eller grovsoprum eller på kommunens återvinningscentraler.

Företag och andra verksamheter hittar var de lämnar sina förpackningar för återvinning på FTI:s hemsida www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Mia Steinbach, regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen

mia.steinbach@ftiab.se