Ny återvinningsstation i Lysekil inför sommaren

Förpacknings- och Tidningsinsamlingens (FTI) har glädjen att meddela att en ny återvinningsstation etablerades den 5 juni i centrala Lysekil.

Återvinningsstationen finns mycket centralt placerad vid ICA Supermarket på Landsvägsgatan i Lysekil och är efterlängtad av de boende och besökare.

Hushållen kommer nu att få möjlighet att källsortera sina använda förpackningar av glas, metall, plast och papper och även tidningar.

– Vi hoppas att detta ska uppmuntra hushållen att i ökad grad källsortera och lämna sina förpackningar och tidningar till återvinning, säger Håkan Wennersten, regionchef vid FTI.

Den nya återvinningsstationen är även en effekt av ett bra samarbete mellan FTI och vår entreprenör RAMBO med ambitionen att göra det lätt för Lysekils invånare och besökare att bidra till återvinningen. Den är dessutom ett led i FTI:s totala ambition att över hela landet göra det smidigt för hushållen att bidra till återvinningen.

Stationen är till för förpackningar och tidningar från privatpersoner och hushåll. Grovsopor och annat hushållsavfall lämnas i grovsoprum eller på kommunens återvinningscentral. Verksamheter hänvisas till FTI:s hemsida www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Håkan Wennersten, regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen
Telefon 031-92 76 26, mobil: 070-677 71 60
hakan.wennersten@ftiab.se

Michael Pettersson, marknadsansvarig RAMBO