Ny återvinningsstation i Ronehamn

Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) har glädjen att meddela att byggnationen av en ny återvinningsstation har påbörjats vid Gula Hönan i Ronehamn.

Vi har under lång tid arbetat för att få denna återvinningsstation på plats. Den har varit efterlängtad av både boende och sommargäster. Vi hoppas att den nya stationen ska uppmuntra hushållen att i ökad grad källsortera och lämna sina använda förpackningar och tidningar till återvinning, säger Magnus Sandström, regionchef vid FTI.

Den nya återvinningsstationen är även en effekt av ett bra samarbete mellan FTI och en privat markupplåtare med ambitionen att göra det lätt för invånare och besökare i Ronehamn att bidra till återvinningen. Den är dessutom ett led i FTI:s totala ambition att över hela landet göra det smidigt för hushållen att källsortera.

Stationen är till för förpackningar och tidningar från privatpersoner och hushåll. Grovsopor och annat hushållsavfall lämnas i grovsoprum eller på kommunens återvinningscentral. Verksamheter hänvisas till FTI:s hemsida www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Magnus Sandström, regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen
magnus.sandstrom@ftiab.se

För allmän information om avfall och källsortering, se www.sopor.nu.

• Gotland