Ny plats för återvinningsstation i Skellefteå

Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) har via gott samarbete med både Tekniska kontoret och Mark & Exploatering inom Skellefteå kommun lyckats hitta en ersättning för den återvinningsstation som vi tyvärr tvingades ta bort i mitten av september vid före detta Willys på Skepparegatan.

Den nya platsen är belägen vid Södra Järnvägsgatan 31-33. Stationen beräknas vara i drift onsdagen den 13 november.

– Nu har vi fått ett strategiskt bra, centralt läge och stor tillgänglighet, säger Lars Hafvenström, regionchef vid FTI.

– Det är vi på FTI som är ansvariga för insamling och återvinning av förpackningar och tidningar. Kommunen anvisar mark och ger bygglov. Tillsammans har vi sett på olika platser och den nya vid containerplatsen i Skellefteå är den som är lämpligast, tillägger Lars.

Återvinningsstationerna är endast till för privatpersoner och hushåll. Verksamheter söker information på FTI:s hemsida www.ftiab.se/mottagningspunkt.

Lars Hafvenström, Regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen

Tel: 070-677 70 22, lars.hafvenstrom@ftiab.se

För allmän information om avfall och källsortering, se www.sopor.nu.

• Skellefteå