"Ett professionellt intryck som kunderna gillar"

"Ett professionellt intryck som kunderna gillar"

I samband med flytten till nya lokaler i somras väcktes en idé om att fräsha upp och modernisera inredningen i Photocare-butiken i nordjylländska Hjørring. Med Fujifilms måttanpassade bildbeställningsdisk med tillhörande kioskstationer ger butiken både ett minimalistiskt och modernt intryck, samtidigt som det blivit möjligt att både bistå flera kunder och producera bilder i labbet på en och samma gång.
– Det nya konceptet underlättar både för kunderna och personalen och ger ett professionellt intryck som kunderna gillar, säger David Pless Schumann, säljassistent.

Fotobutiken i Hjørring öppnade för 20 år sedan, först som Japanfoto, och sedan 2016 som en del i fotobutikskedjan Photocare. I somras flyttade butiken till nya lokaler på Søndergade. Här finns ett brett sortiment av proffs- och amatörprodukter samt både klassisk bildframställning och storformat, och butiken erbjuder även porträttfoto i studio av både små och stora grupper.

I samband med flytten ville man skapa en modern och minimalistisk känsla, och fick av Fujifilm höra talas om deras nya inredningskoncept för bildframställning, berättar David Pless Schumann, säljassistent. Eftersom placeringen av kiosk-stationerna nu är i direkt anslutning till disken kan personalen bistå kunderna direkt när de behöver hjälp.
– Det ger en mycket bättre interaktion och samarbete med kunden när de står vid vår disk och beställer bilder från kiosken. Kunderna är glada för den nya lösningen.

Även fördelar för personalen
uppstår i och med att det nu finns en naturlig plats för labb och kiosker där personalen både kan arbeta med bilder och assistera kunderna samtidigt, i stället för att ha labbet i ett separat rum som en del fotobutiker har. Dessutom kan kunderna nu se hur det går till när bilderna närproduceras på plats bakom disken.
– Vi vill gärna visa kunderna hur deras bilder framställs. Det nya konceptet underlättar både för kunderna och personalen och ger ett professionellt intryck som kunderna gillar.

--------------------

Photocare Hjørring
Plats: Søndergade 1, Nordjylland, Danmark
Teamet består av: butiksinnehavaren Lars Fog Hansen tillsammans med Kristian Bast, fotograf, Monica Højer, fotografelev, David Pless Schumann, säljassistent och Michelle Eberhardt, grafiker.
Sortiment: DSLR-kameror, hybridkameror, kompaktkameror, Dji Droner, kameratillbehör, skrivare och ramar. Samt bildframställning. Nischen är porträttfoto i studio där vi kan erbjuda fotografering av stora grupper samt storformatprint.
Webb: www.photocare.dk

Hör av dig till din kontaktperson på Fujifilm om ni också vill förnya er butik/fotoavdelning.