Fujitsu Siemens Computers lanserar webbplats för frivilligt batteriutbyte

Fujitsu Siemens Computers väljer att delta i ett frivilligt återkallningsprogram för utbyte av Sony-batterier i vissa notebooks. Sonys batterier finns i vissa av Fujitsu Siemens Computers bärbara datorer, men det finns inte några rapporter om att deras datorer har överhettats. Fujitsu Siemens Computers har sett över de notebooks som använder sig av Sonys batterier, i nära samarbete med tillverkaren Sony. Det har inte kommit några rapporter om att de bärbara datorerna har överhettats, vilket beror på sättet systemen konfigurerats samt på den teknik som tillämpas när batterierna laddas. Fujitsu Siemens Computers hänvisar till följande webbplats: http://www.fujitsu-siemens.se/support/batteryexchange/sony_index.html På webbplatsen finns ett webbverktyg som slutanvändarna kan använda för att kontrollera om deras batteri är berört och, om så är fallet, beställa ett ersättningsbatteri. Utbytet av batterier är frivilligt och omfattar enbart vissa batterier i följande modeller: • LIFEBOOK C1320 • LIFEBOOK P1510 • LIFEBOOK P7120 • LIFEBOOK Q2010 • LIFEBOOK S7020 / S7020D • LIFEBOOK S7010 • LIFEBOOK T4210 • AMILO Pro V8010 • AMILO Si 1520 Förutom webbplatsen kan kunder även ringa till 0200-29 59 10 vid frågor. Fujitsu Siemens Computers gör detta i förebyggande syfte då företaget sätter kundnöjdheten främst. Om Fujitsu Siemens Computers: Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations IT-användare. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från hemdatorer och produkter för det digitala hemmet till verksamhetskritiska produkter och infrastrukturlösningar för stora verksamheter. Fujitsu Siemens Computers finns på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Företagets tjänstedel täcker fler än 170 länder över hela världen. Med ägarnas, Fujitsu Limited och Siemens AG, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens Computers möta behoven hos såväl internationella företag som privatpersoner. Fujitsu Siemens Computers är godkänt av Statskontoret som leverantör av servrar, lagring, tjänster, stationära och bärbara datorer. Företaget är en medlem av FN:s Global Compact-initiativ. Mer information om bolaget finns på www.fujitsu-siemens.se.