Fujitsu Siemens Computers utökar IT-avtal med SAS

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2006 09:29 CEST

Flygbolaget SAS väljer Fujitsu Siemens Computers som leverantör av IT-utrustning på global nivå. Avtalet löper över en tvåårsperiod med möjlighet till ett års förlängning och är värt 70 miljoner kronor. Stockholm, 2006-06-01 – Fujitsu Siemens Computers kommer under avtalets period att som enda företag leverera bärbara och stationära datorer samt skärmar till samtliga underbolag inom SAS Group. Flygbolaget är en av Fujitsu Siemens Computers äldsta kunder, men detta är det första exklusiva avtalet mellan företagen. – SAS är ett globalt företag som ligger långt fram när det gäller IT-användning, säger Carl Johan Bernadotte, ansvarig för affären på Fujitsu Siemens Computers. Vi är stolta över att de nu har valt oss som ensam leverantör av denna IT-utrustning. För mer information, vänligen kontakta: Carl Johan Bernadotte Fujitsu Siemens Computers Tel: 0739-788 324 E-post: cj.bernadotte@fujitsu-siemens.com Suzanne Persson SAS Tel: 08-797 27 04 E-post: suzanne.persson@sas.se

Kommentarer (0)

Kommentera