Fujitsu Sveriges VD Karin Schreil Jonsson nu även nordiskt ansvarig

Fujitsu Sveriges VD Karin Schreil Jonsson nu även nordiskt ansvarig

Stockholm, 31 mars 2016 – Fujitsu Sveriges VD Karin Schreil Jonsson har från 1 april utsetts till Head of Nordic Sales, med ansvar för att leda försäljningsarbetet och koordinera verksamheten på den nordiska marknaden, ett arbete som hon kommer att inneha parallellt med sin svenska vd-roll. Detta är ett led i Fujitsus pågående arbete att samordna och stärka organisationen med fokus på samarbete mellan olika marknader.

Hon påbörjar sin nya tjänst den 1 april 2016.

”Jag är mycket glad både över utnämningen och över det viktiga arbetet som pågår med att växa vår verksamhet ytterligare i både Sverige och övriga Norden. Vi ser fram emot ett spännande 2016 för Fujitsu”, kommenterar Karin Schreil Jonsson utnämningen.

Karin Schreil Jonsson, som tidigare innehaft flera ledande positioner på ICT-företag, tillträdde som VD på Fujitsu Sverige den 1 oktober 2015.

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har närmare 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med cirka 159 000 anställda globalt i över 100 länder och med huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu Limited (TSE:6702) rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,8 biljoner yen (40 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2015. För mer information vänligen besök: http://se.fujitsu.com