Fujitsus nya lösning gör IT enklare i butiken

Fujitsus nya lösning gör IT enklare i butiken

17 januari 2014: Fujitsu har lanserat FUJITSU Retail Solution Market Place, en revolutionerande lösning för integration av kassasystem och orderhanteringssystem som gör det möjligt för affärsidkare att kraftigt öka sina intäkter och samtidigt sänka IT-kostnader, en ytterligare förstärkning av Fujitsus mångåriga engagemang inom detaljhandeln.

FUJITSU Market Place tar bort barriärerna mellan ordrar och butiksköp genom att kombinera båda i en och samma transaktion. För konsumenten innebär det ett enhetligt pris, och samma upplevelse av marknadsföring och kundservice oavsett om man shoppar i butiken, vid datorn eller i mobilen. Det låter också säljaren genomföra transaktionen med en enda applikation, i stället för i ett separat ordersystem, vilket leder till en snabbare, mer lättanvänd process som också eliminerar vanliga misstag. Detta bidrar till en bättre kundupplevelse, frigör mer tid åt säljaren och minimerar risken för avbrutna köp.

FUJITSU Market Place, som blir tillgänglig i Sverige i april 2014, är anpassad för att fungera för detaljhandelsföretag i olika storlekar och med olika behov. Den modulära modellen gör det enkelt och kostnadseffektivt att utnyttja de delar av lösningen som passar den enskilde handlarens krav, affärsmål och budget, för att sedan vid behov koppla på ny funktionalitet. Lösningen växer tillsammans med företaget, uppbackade av Fujitsus internationella styrka och mångåriga erfarenhet av IT-lösningar för detaljhandelssektorn. Market Place förenklar också för butikspersonal genom att enkelt släppa in nya mobila arbetsredskap och arbetsflöden som drar nytta av dessa, utan stora anpassningar av företagets IT-system. Market Place underlättar även, och snabbar upp, integration med SAP eller andra affärssystem.

Från kundens perspektiv gör FUJITSU Market Place det möjligt för butiker att förenkla och förbättra den individuella upplevelsen av bemötande och köp, och bidrar till att skapa fördjupade och varaktiga relationer mellan kund och butik. Oavsett om man surfar på butikens webblats, ställer frågor till kundservice per telefon, eller väljer färg och storlek på ett plagg via sin smartphone eller surfplatta, levererar plattformen kontinuitet över alla säljkanaler, och ger samtidigt den butiksanställde snabb tillgång till kunddata i realtid.

FUJITSU Market Place är skapad för att vara en hörnsten i Fujitsus utbud av IT-lösningar för detaljhandel – servicepunkter, självbetjäningssystem och mobila lösningar, applikationer och tjänster, som strävar efter att bidra till en kundupplevelse som ökar försäljningen och effektiviteten för företagen. Under mer än 30 år som experter inom detaljhandels-IT har Fujitsu bidragit till att företag i fler än 50 länder kan optimera affärsmodeller och befinna sig på kundernas våglängd, för att öka företagets värde och erbjuda bästa möjliga kundservice.

“FUJITSU Market Place tar hänsyn till skiftet mot detaljhandel på konsumentens villkor – som drivs av krav på snabbhet, bekvämlighet, tillgänglighet och kundservice. Den är lätt att integrera över olika landsgränser och butikstyper, med befintliga system och med populära orderhanteringssystem som SAP. FUJITSU Market Place har en tjänstebaserad arkitektur och ger insikt i en beställnings kompletta livscykel – oavsett vilka säljkanaler den växlar mellan – och gör det möjligt för affärsidkare att enklare hantera ordrar för att säkra försäljning, maximera intäkten och hålla kunden nöjd”, säger David Concordel, Senior VP och affärsansvarig för Global Retail vid Fujitsu.

Tillgänglighet
FUJITSU Market Place kommer att finnas tillgängligt från den 30 april 2014.

·  Fujitsu Retail Solutions: http://www.fujitsu.com/fts/solutions/industry/retail/
·  White Paper: Retailing Without Walls
·  Fujitsus blogg: http://blog.ts.fujitsu.com/
·  Följ Fujitsu på Twitter: http://www.twitter.com/Fujitsu_TS