Funäsfjällen byter färg från vitt till grönt

Funäsfjällen har i dagarna lanserat ny webbplats för sommaren. Nya webbplatsen genomsyras av det visuella med fokus på inspirerande bilder av grönskande dalar och karga fjäll. Tack vare det nya bokningssystemet Citybreak som lanserades i december kan nu kunden utöver bokning av boende även boka uthyrning av cyklar, klätterutrustning, fiskekort och mycket därtill. Bokningsprocessen online har förenklats avsevärt vilket visar sig i ökade siffror vid onlinebokningar under vintern.

-  Det känns fantastiskt att vi kan erbjuda en heltäckande produkt för våra gäster även sommartid. Det nya bokningssystemet har helt klart öppnat upp för nya möjligheter där kunden enkelt kan utforma sin fjällsemester efter dess individuella krav och efterfrågan, säger Jonas Kojan, VD på Destination Funäsfjällen.

Kompletta guider för sommarens strapatser

För att förenkla sommarvistelsen har Funäsfjällen tagit fram guider i fickformat som är till god hjälp till fjälls. I vandringsguiden finns 30 guldturer samlade, cykelguiden 20 turer och i Calazos fjällkarta över Funäsfjällen finns alla leder utmärkta. Dessa finns att köpa på turistbyrån i Funäsdalen samt hos återförsäljare i Funäsfjällen.

Kort om Funäsfjällen

Är Skandinaviens största fjällupplevelse med 60 toppar över 1000 m.ö.h.

30 Guldturer

200 fjällsjöar och 300 km strömmande vatten på ett fiskepass

423 km cykelleder

Består av ca 170 företagare från Ramundberget, Bruksvallarna, Funäsdalen, Fjällnäs, Tänndalen, Tännäs, Ljusnedal, Messlingen och Mittådalen.

• funäsfjällen
  • fjäll