News -

Världens största föremål är nu crowdfundat i Sverige!

Pressrelease / Nyhet
120605

Världens största föremål är nu crowdfundat i Sverige!

På rekordtid har "nördexpressen", tåget som ska till SSWC - Sweden Social Web Camp nått över 100.000 kronor.
Det tog mindre än en vecka att mobilisera en stor fanbase/crowd att engagera sig. Nu har det slagit flera rekord: första projekt över 100.000,
samt det globala rekordet att ha lyckats crowdfunda det största föremålet, nämligen ett riktigt tåg!

SSWC har under de senaste åren blivit den absolut viktigaste mötesplatsen för att prata om web, sociala medier och digitala trender.
På en ö i Blekinges skärgård träffas 400 personer några dagar i augusti och håller sk. open sessions samt tältar, möts och utvecklar.

I år valde Tomas Wennström, Kristin Heinonen och teamet bakom SSWC att chartra ett alldeles eget tåg och crowdfunda ihop en del av kostnaden via FundedByMe
Responsen blev omedelbar och på mindre än 12 timmar har nästan 50% av totalen nåtts. En vecka senare slår de rekord.

Läs mer på:

Om:

FundedByMe är en svensk crowdfunding plattform. Det är den första och största i Norden och lanserades våren 2011 i Sverige.  Den drivs av Daniel Daboczy och Arno Smit

Konceptet ligger i att man tar sin idé, lägger den till hemsidan www.fundedbyme.com och bjuder in "crowden" (publiken) till dess finansiering och realisering. Funded By Me föddes ur den frustration som alla entreprenörer, kreatörer och eldsjälar upplever när de kämpar för att förverkliga en vision; svårigheten att nå ut och att finansiera sitt projekt.

Crowdfunding har funnits i århundraden (ex Nordiska museet, Frihetsgudinnan mm), men tack vare Facebook och andra sociala nätverk har det blivit enklare att nå ut med våra idéer till fler människor.

Kontakt:

Daniel Daboczy - 0736 26 9985

daniel@fundedbyme.com

För pressbild vänligen klicka här:

Fotograf: Klara Leo

• Web services