Aggregate Media investerar 2,45 miljoner kronor i Nattpasset som nu tar in 3,7 miljoner kronor genom FundedByMe

Stockholm, 30 oktober 2015

NattPasset tar in 3,7 miljoner kronor genom FundedByMe för att revolutionera nattlivsbranschen – Aggregate Media investerar 2,45 miljoner kronor.

NattPasset lanserade den 21 oktober en kampanj på crowdfundingplattformen FundedByMe i syfte att ta in nytt kapital för att finansiera en utökad tillväxt. Målet för kampanjen är att ta in 380 000 euro (ca 3,7 miljoner kronor) i nytt kapital. Kampanjen har inte bara attraherat privatpersoner att investera. Investmentbolaget Aggregate Media har valt att investera 2,45 miljoner kronor i NattPasset, vilket kommer att användas för att marknadsföra tjänsten brett i Sverige.

”Den här kampanjen markerar ett tydligt nästa steg i NattPassets utveckling. Vi har under de senaste 1,5 åren vuxit stadigt i Sverige, men tar nu in ytterligare kapital för att accelerera den tillväxten samt ta NattPasset utomlands”, säger Thomas Van Loo, VD och grundare av NattPasset.

Nattpasset är en revolutionerande mobilapplikation och onlineplattform för nattliv & event som möjliggör för användaren att förköpa entré- och eventbiljetter till nattklubbar och annan kvällsunderhållning. Biljetten sparas i telefonen och ger användaren ett snabbt och smidigt inträde utan att behöva stå kö. För nattklubbar och evenemangsarrangörer innebär Nattpasset en effektiv marknadsföringskanal samt ett verktyg som gör ökad insikt kring sina gäster samt ett bättre kassaflöde och effektivare insläpp tack vare förköp.

”NattPasset har en affärsmodell som skapar stort värde för hela nattlivs- och nöjesbranschen. För nattklubbar och lokala evenemang kan NattPasset bli vad Ticnet blev för konserter och de stora scenerna”, säger Daniel Daboczy, VD på FundedByMe

”NattPassets styrka är dess skalbarhet. Genom att skapa en kombinerad marknadsföringskanal och marknadsplats för bl.a. entrébiljetter som är lätt att ansluta sig till och att använda finns goda förutsättningar för att växa sig riktigt stora”, säger Patrik Rosén, VD på Aggregate

Kampanjen ligger öppen på FundedByMe.com till och med 4 december 2015. För att läsa mer samt bli delägare i NattPasset AB, klicka här eller kontakta VD Thomas Van Loo (thomas.vanloo@nattpasset.se)

Om FundedByMeFundedByMe är ett svenskt crowdfundingföretag som erbjuder privatpersoner och företag en online plattform att hitta intressanta företag och projekt att investera i. FundedByMe har medlemmar i över 170 länder och över 400 bolag har fått investeringar via FundedByMe.
Läs mer på Fundedbyme.com

Om Aggregate Media

Aggregate Media grundades 2002 och har investerat med mediautrymme som expansionskapital i över 150 företag via fonderna I-VII. Fonderna är gemensamt delägda av 12 av Sveriges största mediabolag där alla större mediaslag är representerade. Vänligen besök www.aggregatemedia.com för mer information.

• aggregate media
  • nattpassat
  • nattpasset
  • klubbar
  • nasdaq fundedbyme
  • pitch
  • reward-based crowdfunding europe
  • patrik rosén
  • thomas van loo
  • fundedbyme sverige
  • startup
  • få kapital
  • investera i startup
  • hur investera
  • investeraravdraget

FundedByMe is one of the only full-service crowdfunding platforms, offering capital through equity, loan and reward based crowdfunding. We have successfully funded some 500 companies from 25 countries. Our user base is a rapidly expanding network of more than 53 000 investors from over 74 countries around the world. We have local presence in countries around Europe and in Singapore, with headquarters in Sweden.