Funded By Me´s grundare, Daniel Daboczy erhåller Sollos prestigefyllda pris

Press release   •   Jun 07, 2011 09:08 CEST

Daniel Daboczy, grundare av Funded By Me, Sveriges och Nordens första crowdfunding sida, tilldelades igår Sollos pris vid investmentbolagets Spiltans årsstämma på Kastellholmen i Stockholm.

Funded By Me som redan efter kort tid sedan dess lansering visar sig vara en given succé och bevisar att crowdfunding fungerar även i Sverige. Huvudmålet är att hjälpa projekt att erhålla medel och hjälp för att realisera idéer, drömmar och projekt.

Sollos pris delas ut årligen av Sollos Minnesfond till “ett entreprenöriellt initiativ värt att uppmuntras”. Priset delades i år ut för första gången och prissumman var 100.000 kronor. Målsättningen är att det ska bli det största och mest prestigefyllda entreprenörspriset i Sverige och att Lars-Olof ”Sollo” Bäckman därmed kan fortsätta att inspirera och bidra till mer entreprenörskap i samhället.

Av många kompetenta nominerade var Daniel en av tre finalister, tillsammans med de makalösa entreprenörerna Heidi Harman (GeekGirlMeetup) och Jonas Hombert (JayCut). Finalisterna fick presentera sig själva och sitt projekt under 10 minuter och sedan skedde en öppen omröstning av de närvarande på årsstämman.

Daniel var nominerad till priset med motiveringen:

“ Fundedbyme, för sitt arbete med crowdfunding och att därmed ha givit individer och organisationer helt nya möjligheter att finna de resurser de behöver för att kunna tillvarata sina drömmar och möjligheter.”

Läs mer på http://www.fundedbyme.se
eller http://www.sollo.se/Sollos_Minnesfond/fonden.html
Daniel Daboczy - 0736 26 9985
För pressbild vänligen klicka här: http://www.dabber.tv/pressbild.jpg

Funded By Me är ett verktyg för kompletterande finansiering - Crowdfunding.
Vi hjälper människor att samla finansiering och bygga nätverk kring sina visioner, drömmar och ideér.
www.fundedbyme.com

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.