FundedByMe genomför samarbete med 24HBC

Under 48 timmar, med start på söndagen den 30 oktober, så var FundedByMe med som resurs under 24 Hour Business Camp på Yasuragi, Hasselhudden i Stockholm. 24HBC är en mötesplats för Sveriges skarpaste webbentreprenörer och utvecklare samlas för att under 24 timmar ta en idé från ritbordet till fungerande tjänst.

FundedByMe’s roll under 24HBC var att erbjuda samtliga cirka 30 teamen en chans att skapa en crowdfunding-kampanj för sin idé. En kampanj där man kan ta sin idé ett steg vidare genom att under samma dag den utvecklas gå ut med den publikt och bygga nätverk, skaffa betaanvändare och visa upp sig för en bredare allmänhet.

Totalt skapades 16 projekt under 24HBC och i potten för dessa projekt ligger en möjlighet att få komma och pitcha sin idé framför investerare och intressenter på Internetdagarna. Det projekt med flest unika givare kommer att ges denna möjlighet.

- Att vara närvarande under 24HBC var otroligt värdefullt för oss. Inte bara för att få en glimt av framtidens webbsverige, utan även för att få upp ögonen för hur vår egen tjänst kan skalas upp och användas i många olika syften, säger Daniel Daboczy, CEO och grundare av FundedByMe.

FundedByMe är nordens ledande plattform för crowdfunding och crowdsourcing och har hittils samlat in 639 000 sek från 1927 personer till 161 olika projekt.

24HBC arrangerades i år av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur)Vinnova och Future Position X, i nära samarbete med Ted Valentin.

Samtliga 16 projekt går att se här: http://fundedbyme.com/24hbc/

• Web services

• crowd
  • crowd sourcing

A new brilliant idea is born every day.

We help you find funds and build networks.

www.fundedbyme.com