Nytt samarbete mellan Furuboda folkhögskola och Anton Utbildning AB

Furuboda folkhögskola och Anton Utbildning AB i Kristianstad startar under våren ett nytt samarbete som innebär att Antonskolan hyr lokaler på Furubodas område i Yngsjö. I lokalerna kommer Antonskolan att placera sin nya del Anton HVB, som är ett HVB-hem för de barn och unga som har det svårast med skolgången och inte heller har en funktionell familj. Arbetet i Anton HVB sker i samverkan med Antonskolan och ger fler barn möjlighet till god utbildning och tillgång till en bra värdegrund.

– Furuboda folkhögskola är glada över detta nya samarbete med Anton Utbildning AB. Vi hoppas att vi genom samarbetet kan lära av varandra och dela med oss av kunskaper som kan stärka och utveckla bägge organisationerna, säger Jenny Anderberg, rektor och verksamhetschef, Furuboda folkhögskola.

Anton Utbildning AB startades år 2001 av Berit Lennartsson som fortfarande är ägare av bolaget. Genom åren har Anton Utbildning AB utökat sin verksamhet och driver idag bland annat två skolenheter samt två förskolor.

För mer information kontakta:

Jenny Anderberg, rektor och verksamhetschef, Furuboda folkhögskola, 0739-414602

• kristianstad