Pressmeddelande -

Pressinbjudan: Furuboda folkhögskola startar upp bristyrkesutbildning i Kristianstad

Furuboda folkhögskola bjuder in till pressträff för att visa upp den nya vård- och omsorgsutbildning folkhögskolan startar upp i Kristianstad under våren. Utbildningen är en så kallad bristyrkesutbildning inom vård och omsorg med inriktning på äldreomsorg. Vård- och omsorgsutbildningen görs tillsammans med Arbetsförmedlingen. Utbildningen riktar sig till personer som är arbetssökande i jobb- och utvecklingsgarantin samt i etableringsprogram.

Media välkomnas måndagen den 14 maj klockan 10:00 till Furuboda folkhögskolas lokaler på Blekingevägen 6 i Kristianstad. Där kommer det ges mer information om den nya utbildningen och hur den kommer hjälpa fler personer att komma in på arbetsmarknaden.

När: 14 maj klockan 10:00

Var: Furuboda folkhögskola, Blekingevägen 6, Kristianstad

För mer information kontakta:

Ann-Christin Nilsson, vårdlärare Furuboda folkhögskola Kristianstad, 0739-88 46 93

Patrik Ljung, lärare Furuboda folkhögskola Kristianstad, 0739-41 46 52

Johan Bagewitz, kommunikatör Furuboda folkhögskola, 0739-41 46 35

• Skåne

Furuboda är en ideell förening, sedan 1960. Fokus i verksamheten är enskilda individers utveckling och inkludering i samhället. Som icke vinstdrivande organisation har vi ett annat perspektiv än företag och myndigheter. Vi gör ingenting för att skapa vinst eller för att vi måste. Vi gör det för att det behövs och för att vi har engagemang, kompetens och erfarenhet att bidra med.