Välkomna till Lekens dag på Furuboda den 25 augusti

För trettonde gången bjuder Föreningen Furuboda in till Lekens dag. Lördagen den 25 augusti mellan klockan 10-16 välkomnar vi alla barn som vill till vårt område i Furuboda. Vid de senaste upplagorna har över 4000 personer besökt Furuboda när Lekens dag arrangerats och vi hoppas att minst lika många kommer i år. Årets Lekens dag bjuder till exempel på hoppborgar, karuseller, minibilar, Segways och även ett lugnare område för de yngre barnen. På stora scenen blir det klockan 15.00 konsert med SaRaha,som bland annat medverkat i Melodifestivalen.

Lekens dag är även anpassat för barn med funktionsnedsättningar. Dagen betyder mycket för dessa barn och deras familjer, som annars inte alltid har möjlighet att leka på andra evenemang på samma villkor.

Media är välkomna att besöka Lekens dag när som helst under den 25 augusti.

För mer information kontakta:
Johan Bagewitz, kommunikatör Föreningen Furuboda, 0735-126744, johan.bagewitz@furuboda.se

• Skåne

Furuboda är en ideell förening, sedan 1960. Fokus i verksamheten är enskilda individers utveckling och inkludering i samhället. Som icke vinstdrivande organisation har vi ett annat perspektiv än företag och myndigheter. Vi gör ingenting för att skapa vinst eller för att vi måste. Vi gör det för att det behövs och för att vi har engagemang, kompetens och erfarenhet att bidra med.

Monica Deger