Lars Winnerbäcks sommarturné till Furuvik

Lars Winnerbäcks sommarturné till Furuvik

Lars Winnerbäcks spelning i Furuvik har nu bekräftats. Den 16 juli kliver Lars Winnerbäck, en av våra mest älskade artister och låtskrivare, på parkens Stora Scen för att möta Furuvikspubliken för första gången.

Det hade varit tyst kring Lars Winnerbäck under en längre tid då han dök upp i en osedvanligt öppen intervju i SVT:s Skavlan hösten 2015. I programmet framförde han även den nyskrivna låten ”Köpt en Bil”, ett smakprov på den kommande turnén som tar sin början på ett utsålt Skansen i slutet av juni. Lars Winnerbäcks sommarturné gör sedan stopp på ett drygt 20-tal platser i Sverige och Norge.

Nu sällar sig Furuvik till turnélistan, den 16 juli möter Lars Winnerbäck Furuvikspubliken för första gången. Parken har jobbat länge på att få dit den sjufaldiga grammisvinnaren.

Vi är fantastiskt glada över att nu kunna bekräfta en av sommarens riktigt stora spelningar i Furuvik. Med bokningen befäster vi Furuviks ställning som en av landets största sommarscener, och då har vi ännu bara offentliggjort cirka hälften av sommarens akter, säger Nina Tano, vd Furuvik.

Konsertsommaren i Furuvik 2016
Status Quo – 2 juli kl. 20:00
Niklas Strömstedt – 7 juli kl. 20:00 (Obs nytt speldatum!)
Lars Winnerbäck – 16 juli kl. 20:00
Whitesnake – 31 juli kl. 20:00
Jerry Williams – 13 augusti kl. 20:00
Timbuktu – 20 augusti kl. 20:00

Ytterligare bokningar släpps löpande.

Bilder och ytterligare information:
För ytterligare information, kontakta Nina Tano, Furuviks vd, tfn: 010-708 79 18.
Aktuella pressbilder kan laddas ner här.

Furuviks säsongskort 2016
Furuviks säsongskort ger fri entré till samtliga konserter under säsongen och kan köpas i Furuviks webbshop: www.furuvik.se, på Gävle Turistbyrå eller ICA Maxi Gävle. Säsongskortet ger fri entré till Gröna Lund och Aquaria Vattenmuseum i Stockholm samt 30 % rabatt på entrén till Kolmården och Skara Sommarland.

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2015 hade Furuvik totalt ca 300 anställda under säsong och gästades Furuvik av drygt 260 000 besökare.

Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.