Fyndiq bjuder Ullared på tårta - firar att målet 100 000 produkter uppnåtts

Nu är Fyndiq lika stora som inspiratören Ullared - iallafall sett till produktutbud. Fyndiq har nu nämligen uppnått 100 000 produkter och som ett symboliskt tack till sin stora inspirationskälla Ullared, skickade de en specialgjord tårta till varuhuset, med budskapet Fyndiq hjärta Ullared.

När Fyndiq startade 2010 var Gekås i Ullared en stor inspirationskälla – så stor att företaget höll sin egen kick-off på Ullareds Camping. Nu är målet om att tillhandahålla ett lika stort produktutbud som jätten i Ullared uppnått.

-  Gekås i Ullared har sedan start alltid varit vår inspirationskälla – vi vill ju vara som dem fast på nätet. Att vi nu kan erbjuda våra konsumenter ett lika stort och brett produktutbud som Ullared är otroligt häftigt, säger Dinesh Nayar, VD på Fyndiq.

Under eftermiddagen onsdagen den 8 maj levererades en tårta från Fyndiq till idolerna på Ullared i Gekås med texten ”Nu har vi också 100 000 produkter. Ni är vår inspirationskälla! Tack! /Fyndiq”. Tårtan pryddes, förutom av de båda företagens loggor, också av en mängd produkter i marsipan, från Fyndiqs utbud.

Fakta nätvaruhuset Fyndiq

·  Storsäljare hos Fyndiq: mobiltillbehör, parfymer och sneakers

·  Antal artiklar hos Fyndiq: Drygt 100 000

·  Ägare till Fyndiq: Fem grundare samt drygt 30 investerare

·  Under 2012 ökade Fyndiqs omsättning med 600 procent till 56 Mkr

Fakta varhuset Gekås Ullared

·  Storsäljare hos Gekås: strumpor, jeans, schampo, leksaker

·  Antal artiklar hos Gekås: Drygt 100 000

·  Ägare till Gekås: Torbjörn Bäck och Thomas Karlsson.

• dinesh nayar
  • vd fyndiq ab