Månadens Handlare – från byggnadsingenjör till e-handlare

Äntligen är det dags att presentera Månadens Handlare för september månad! Denna gång går utmärkelsen till butiken The Mobile Store som, och ni har säkert gissat rätt, säljer tusentals mobiltillbehör på Fyndiq. Ja, The Mobile Stores hjälper smartphone-älskare att pryda och skydda sina kära mobiltelefoner och det tackar vi dem för!

Varför vi korat The Mobile Store till Månadens Handlare är för att butiken har en väldigt unik och spännande historia bakom sig – de vet hur det är att bryta från bekväma livet för att ta chansen på det okända. I deras fall var det okända e-handel.

Butikens saga började för 8 år sedan när grundaren Rashid utmanade sig själv till att starta eget samtidigt som han drev stora projekt som byggnadsingenjör på Peab. Att han tillslut skulle tvingas välja mellan en framgångsrik karriär som ingenjör för mobilskal var definitivt inget han planerat, men för två år sedan tog han beslutet att på heltid sälja mobiltillbehör tillsammans med släkten.

Vi var givetvis nyfikna på att få höra mer om hur man tar steget från byggnadsingenjör till e-handlare och passade på att ställa några frågor till Månadens Handlare.

Läs hela intervjun på Fyndiq-bloggen.