Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner till sina handlare efter helgens Fyndfest

-”Det här var var väldigt kul och det gick över förväntan helt klart. Ett tag när vi hade som bäst tryck så visslade det i våra servrar och det är ett härligt ljud. Vi hade räknat med att slå förra årets siffror med god marginal men resultatet blev bättre än vi kalkylerat. Det märks att framförallt Black Friday, eller Fyndtastic Friday som vi valde att kalla den, börjar få rejält fäste inom e-handeln precis som andra branschkolleger också rapporterat om.” säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare på Fyndiq.

Totalt hade Fyndiq mer än 600.000 besök på fyndiq.se från fredagen till och med måndagen. Konverteringsgraden var också väldigt hög och det är något som också kommer att märkas när Fyndiqs handlare får sina utbetalningar.

-”Av våra 1600 aktiva handlare fick 1200 av dem produkter sålda under kampanjperioden. Totalt sett så kommer vi betala ut 12,9 miljoner kronor till våra handlare och det tror jag kommer att uppskattas. Det blev en bra början på julförsäljningen för dem helt enkelt. En annan sak som vi också tycker är kul är att våra nya moduler mot framför allt Magento, WooCommerce och PrestaShop presterade bra under helgen. Det var som sagt ett bra tryck men de var stabila.” säger Rikard Andersson, försäljningschef på Fyndiq

För att hjälpa handlarna lite på traven släppte ett dussin medarbetare från Fyndiq allt för att åka ut till några handlare för att hjälpa till med packning, sortering, koka kaffe eller vad som helst för att göra livet lite lite smidigare för dem.

-“Vi vill vara handlarnas bästa vänner och det här var ett kul sätt för oss att hjälpa dem, samtidigt som vi får ännu bättre förståelse för deras verksamhet. När vi nu orsakar försäljingsrekord för våra handlare måste vi såklart rycka ut och i detta fall bli ambulerande Tomtenissar”, fortsätter Rikard Andersson.

-”Vi hade två personer från Fyndiq här hos oss under måndagen och det var verkligen till hjälp. Vi hade en ökad orderingång på över 400% mellan fredagen och måndagen så det blev verkligen ingen walk in the park för Dennis och Daniel som var här och hjälpte till. De fick slita helt enkelt eftersom vi fylde en hel skåpbil med paket som for iväg i måndags. Nu ser vi fram emot en härlig julförsäljning!” säger Peter Andersson, ägare till GC AB som säljer via Fyndiq.

För mer information, kontakta:

CMO och medgrundare Fyndiq

fredrik.norberg@fyndiq.com

• black friday
  • fyndtastic friday
  • fredrik norberg

Fyndiq AB (www.fyndiq.se) är ett svenskt snabbväxande e-handelsföretag som sedan starten 2010 knutit till sig över 1500 handlare som tillsammans säljer över 500,000 fyndprodukter inom kategorier som mode, barn, skönhet & hälsa, elektronik, sport & fritid, underhållning, mobil & surfplattor, hemmet m.m

Konsumenter erbjuds ständigt nya produkter för hela familjen till fantastiska priser, och handlare får tillgång till en enkel och effektiv merförsäljninskanal för att öka försäljningen genom att nå nya konsumenter. Fyndiq har under årens lopp såld fyndprodukter till mer än en miljon unika kunder. Till Fyndiqs investerar hör bland andra f.d SAS-VD:n Jan Carlzon, Northzone och Industrifonden.

I juni 2015 lanserades Fyndiq i Tyskland som första marknad utanför Sverige.