Fyndiq släpper Tinder för shopping

Fyndiq är Sveriges största fyndvaruhus med mer än 500 000 fyndvaror. För att hjälpa alla fyndgalna shoppare att hitta sina favoritfynd enklare har man nu tagit en fram en app som heter “Fyndswipen” som på ett roligt sätt ska hjälpa till att hitta fram till fynd. Appen “Fyndswipen” lanseras passande nog precis i början av julhandeln och kan nog rädda mångas julklappsångest.

Nu i denna första release är det primärt en julklappsapp med perfekta julklappar för besökaren eller någon annan den vill shoppa klappar åt. Man loggar in via Facebook och får då en kurerad lista med produkter som är anpassade för just besökaren (eller den person som den vill shoppa till). Vi har tagit den försäljningsdata vi har och taggat upp den med vilken ålder och kön som handlar en viss produkt tillsammans med försäljningsdata, betygsdata, Prisjaktsdata och mixat ihop all denna data till en härlig radda av produkter.

- “Det är helt enkelt “Tinder möter fyndshopping”. Vi såg hur många använde Tinder och insåg då att om Tinder är “casual dating” så är vi “casual shopping”. Det här med fyndshopping är trots allt lite som dejting, du vill hitta rätt men utan att göra det för krångligt!” säger Fredrik Norberg, marknadschef och medgrundare på Fyndiq.

Tidigare i år lanserade Fyndiq även en mobilsajt och “Fyndswipen” är bolagets första app. Mobil e-handel är ett starkt fokus för Fyndiq och en stor del av försäljningen sker idag från mobila enheter.

- “Med Fyndswipen har vi skapat ett mobilanpassat sätt att kurera vårt stora utbud till våra fyndjägare som både är lekfullt och engagerande. Det är både personalisering, en ny typ av användarupplevelse och ett mer engagerande sätt att konsumera Fyndiqs utbud. Dessutom vår första app. Det här swipar jag definitivt “Like” på!”, säger Fredrik Norberg, CMO & medgrundare på Fyndiq.

“Sedan så får jag be om ursäkt för att även vi föll för 'Tinder för xx' beskrivningen, men den var för bra för att undgå”, säger Fredrik.

Ladda ned appen här helt gratis.

För mer information, kontakta gärna:

CMO och medgrundare Fyndiq

fredrik.norberg@fyndiq.com

• apple
  • app
  • fyndswipen
  • fynd

Fyndiq AB (www.fyndiq.se) är ett svenskt snabbväxande e-handelsföretag som sedan starten 2010 knutit till sig över 1500 handlare som tillsammans säljer över 500,000 fyndprodukter inom kategorier som mode, barn, skönhet & hälsa, elektronik, sport & fritid, underhållning, mobil & surfplattor, hemmet m.m

Konsumenter erbjuds ständigt nya produkter för hela familjen till fantastiska priser, och handlare får tillgång till en enkel och effektiv merförsäljninskanal för att öka försäljningen genom att nå nya konsumenter. Fyndiq har under årens lopp såld fyndprodukter till mer än en miljon unika kunder. Till Fyndiqs investerar hör bland andra f.d SAS-VD:n Jan Carlzon, Northzone och Industrifonden.

I juni 2015 lanserades Fyndiq i Tyskland som första marknad utanför Sverige.