Fyndiq vinner "Årets prestation" på NES 2013

Fyndiq har kammat hem den prestigefyllda utmärkelsen "Årets prestation" på Nordic eCommerce Summit 2013 med motiveringen:

"Med sitt unika koncept har Fyndiq under år 2012 levererat helt enligt deras egna beräkningar. Med ett starkt team som innehar bred kompetens och har en fantastisk attityd till e-handeln generellt så är de en verklig tillgång för andra e-handlare. De har inte gett upp trots utmaningar med ett unikt koncept som hjälper andra att vara e-handlare, men framförallt har de alltid satt kunden i första rummet."

Priset tillkännagavs i går kväll på Cirkus i Stockholm under första dagen av Nordic eCommerce Summit som är en av Nordens största e-handelsevent.

Årets prestation tilldelas e-handelsföretag som har lanserat en e-handelslösning som på något vis sticker ut utöver det vanliga och som bidragit till en extrem tillväxt.

Juryn, som bestod av bland andra Arne B. Andersson från Posten och Fredrik Lennström från Klarna, hyllade Fyndiq och de fem grundare Dinesh Nayar, Fredrik Norberg, Micael Widell, Dan Nilsson och David Brudö för att de med stor framgång fortsatt kämpa för att göra e-handel både lättare och roligare för både e-handlare och konsumenter.

- Det är mycket tack vare vårt starka team som vi förra året lyckades öka vår omsättning med över 600 % och jag är såklart otroligt tacksam och stolt över den här utmärkelsen, säger Dinesh Nayar, VD på Fyndiq.

Övriga utmärkelser som delades ut var:

- Årets kunskapsspridare: Arne Andersson

- Årets e-handlare: Sportamore

- Årets leverantör: Posten

- Årets kundupplevelse: Haléns

- Årets Academy-elev: Delaval, Håkan Myresten och Mats Ingemansson

- Årets kundtjänst: Johanna Hellström, Indiska och Johan Svensson, Designtorget

- Årets e-handelskund: Julia Linderoth

• nes 13
  • nordic ecommerce award 2013
  • nordic ecommerce award
  • david brudö
  • fredrik norberg
  • vd fyndiq ab
  • dinesh nayar
  • årets prestation
  • nes
  • micael widell
  • dan nilsson

Fyndiq AB (www.fyndiq.se) är ett svenskt snabbväxande e-handelsföretag som sedan starten 2010 knutit till sig runt 800 handlare som tillsammans säljer över 80,000 fyndprodukter inom kategorier som mode, barn, skönhet & hälsa, elektronik, m.m på Fyndiq.

Konsumenter erbjuds ständigt nya produkter för hela familjen till fantastiska priser, och handlare får tillgång till en enkel och effektiv merförsäljninskanal för att öka försäljningen genom att nå nya konsumenter. Till Fyndiqs investerar hör bland andra f.d SAS-VD:n Jan Carlzon.