Nu rustar vi oss inför midsommar: Paraply, alkoholmätare och graviditetstest i topp

Inför midsommar söker nätshoppare allt mer efter prylar med tydlig koppling till kommande högtid och sommarperiod. Högst upp bland sökorden de senaste veckorna på shoppingsajten Fyndiq.se är flugsmällare, midsommarkransar, paraplyer, alkoholmätare – och graviditetstest. Lågprissajten Fyndiq.se har i juni månad haft i snitt 70 000 besök av nätshoppare varje dag och har därför bra koll på vad för saker som efterfrågas just nu i hela landet.

”Nu ökar köpen av typiska sommarprylar som laybags (uppblåsbara soffor), bandanas och självhäftande behå. Bland elektroniken köps mer av inspektionskameror, mobilhållare och nyckelhittare sommartid. På listan av vanligaste sökord kliver flera saker fram som är associerade med midsommar och fest”, säger Mårten Al Fakir Larsson, varumärkeschef på Fyndiq AB

I snitt har sajten varje månad 1,2 miljoner besök av nätshoppare. Varukorgen i samband med köp ligger i snitt på 182 kronor. Bland köpen dominerar tillbehör till mobil & surfplattor året runt, men inför sommaren dyker andra produkter upp bland de vanligaste.

Vanliga sökord de senaste veckorna (vecka 22, 23 och 24)

1. Flugsmällare
  2. Alkoholmätare
  3. Stegräknare
  4. Förtältsmatta
  5. Hållningsväst
  6. Midsommarkrans
  7. Nagelsvamp
  8. Paraply
  9. Graviditetstest
  10. Spikmatta

Listan bygger på vanligaste sökorden på fyndiq.se under perioden 28 maj till 19 juni 2018, rensat från sökord som ligger högt på listan året runt (såsom ryggkliare, massage och pyssel).

Inköp de senaste veckorna (vecka 22, 23 och 24)

1. Laybag
  2. Solglasögon
  3. Badleksaker
  4. Aktivitetsarmband
  5. Träningsbälte
  6. Bandanas
  7. Självhäftande bh
  8. Bluetooth högtalare
  9. Inspektionskameror
  10. Strandkudde

Listan bygger på vanligaste varuköpen på fyndiq.se under perioden 28 maj till 17 juni 2018, rensat från varor som ligger högt på listan året runt såsom tillbehör till mobil och surfplattor.

För mer information, kontakta:

Mårten Al Fakir Larsson, varumärkeschef Fyndiq

marten.larsson@fyndiq.com, +46 (0)73 984 53 43