​Nu brinner facklan på biogasanläggningen i Forsbacka

Nyhet   •   Jun 08, 2017 09:28 CEST

Den brinnande facklan på Biogasanläggningen i Forsbacka visar att produktionen av rågas äntligen är igång och fungerar som den ska.

Driftsättningen fortgår på Forsbacka biogasanläggning och resultaten är goda både vad det gäller gasproduktion och gasrening.

- Vi har fått godkänt från Gästrike Räddningstjänst att starta produktionen och den brinnande facklan visar att produktionen av rågas äntligen är igång och fungerar som den ska, berättar Jonas Hellström VD på Gästrike Ekogas.

Under sommaren kommer optimering och provdrift genomföras och snart kan kunderna tanka gas även från Forsbacka. Från den dagen erbjuds alla kunder 100 % biogas. Det är bra för både plånboken och miljön. Inom kort kommer det också gå att tanka sina biogasbilar på biogasanläggningen i Forsbacka där en ny tankstation är under byggnation.

Kommentarer (0)

Kommentera