GAEU skrev ansökan till CombiGene som gav 34 miljoner från Horizon 2020 SME-instrumentet

GAEU Consulting skrev EU-ansökan som gav CombiGene 34 miljoner kronor från Horizon 2020 SME-instrumentet

34 miljoner kronor i Fas 2-bidrag inom Horizon 2020 SME-instrumentet blev resultatet från ett samarbete mellan EU-bidragskonsulten GAEU Consulting och forskningsbolaget CombiGene. EU-pengarna går till CombiGenes fortsatta utveckling och kommersialisering av bolagets genterapiprojekt med fokus på svårbehandlad epilepsi.

Jan Nilsson, vd, Combigene:

– GAEU har på ett betydelsefullt sätt bidragit till det lyckade utfallet av vår Horizon 2020-ansökan. Både deras erfarenhet av den komplicerade ansökningsproceduren samt det professionella hands-on stöd vi fått genom hela processen har varit mycket värdefullt. Jag ser fram emot ett fortsatt samarbete med GAEU i framtiden.

Tomasz Wasik, chef GAEU Horizon 2020 Centre of Excellence:

– Vår metod är att noga förstå vem som har vinnarpotential och därefter låta rådgivare med hög affärsmässig och akademisk förståelse producera EU-ansökningarna i gott samarbete med kund. Det har varit ett nöje att samarbeta med Jan och hans starka team.

Mer information:

Tomasz Wasik, GAEU Consulting, +48696108683, Tomasz.wasik@gaeu.pl

Jan Nilsson, CEO, Tel: +46 (0)704 66 31 63, jan.nilsson@combigene.com

Bilder för fri publicering finns i Pressrum på www.gaeu.se

GAEU Consulting är svensk marknadsledare när det gäller att ordna offentliga bidrag till innovationer och internationalisering. I företaget finns GAEU Horizon 2020 Centre of Excellence – Europas största privata kompetenscenter för Horizon 2020-projekt.