Mästarna G. Persson AB är ett av de nominerade företagen när Galaxen Bygg utser Årets arbetsgivare

Mästarna G. Persson i Östersund är nominerad till årets arbetsgivare av Galaxen Bygg i området från Östersund i norr ner till Uppsala och Västerås söderut. Grattis! Företaget är en av totalt sju nominerade arbetsgivare i hela Sverige.

Mästarna G. Persson är en målerifirma som bland annat arbetar med måleri, fönster- och fasadrenoveringar i Östersund med omnejd.

”Evy Svensson på Mästarna G. Persson AB besitter ett stort personligt engagemang och tålamod. Hon är flexibel och lösningsfokuserad och anstränger sig för att hitta lämpliga projekt för den person som hon anställt via Galaxen Bygg.” Det är en av de många positiva formuleringarna i nomineringen till Årets arbetsgivare för Mästarna G. Persson.

Det fortsätter: ”arbetsgivaren visar stor respekt för arbetstagaren genom att på ett tålmodigt sätt ha stöttat i med- och motgång. Under hela processen har hon varit tillgänglig och samarbetsvillig med alla parter. Arbetstagaren ville jobba som målare igen och Mästarna G. Persson var villig att tillvarata yrkeskompetensen och vara delaktig under rehabiliteringen.”

Den person som är anställd via Galaxen Bygg hos Mästarna G. Persson fick för några år sedan börja arbetsträna hos Evy Svensson – först bara två timmar i veckan. Det var vad han klarade av vid den tidpunkten.

"Nu arbetar han 100 procent. Han kan fortfarande inte göra allt, men då kan någon annan hjälpa honom", berättar Evy Svensson.

"Galaxen Bygg är helt suveränt, fanns inte den här lösningen skulle vi inte ha någon möjlighet att anställa, då skulle det vara helt ideellt. På det här sättet får alla en chans. Jag skulle själv vilja ha hjälp om något hände mig", säger Evy Svensson.