Cecilia Sjöstedt ny VD för Galderma Uppsala

Cecilia har arbetat som fabrikschef på Galderma i Uppsala sedan augusti 2015 och har 20 års erfarenhet med operativa och strategiska uppgifter från stora industrier som Fresenius Kabi, Spendrups, Tidningstryckarna Aftonbladet Svenska Dagbladet och STORA. Hon har en civilingenjörsexamen i maskinteknik från KTH.

- Cecilia har en lång och gedigen bakgrund från avancerad tillverkning, och är mycket lämpad för att se till att vår produktion i Uppsala fortsätter att hålla världsklass, säger Galdermas tillverkningschef Marc Urbain.

Galderma i Uppsala är företagets globala center för affärsområdet estetik & korrektion med verksamheter inom forskning, produktutveckling, tillverkning och marknadsföring. Galderma i Uppsala har cirka 450 anställda.

- Anläggningen i Uppsala är en hörnsten i Galdermas verksamhet. Den står för utveckling och tillverkning av unika produkter för hela vår globala marknad, säger Alexandre Brennan, direktör för affärsområdet estetik & korrektion.

Galdermas historia går tillbaka till 1961 och företaget är idag helägt av Nestlé Skin Health. Verksamheten är inriktad på att ta fram innovativa medicinska produkter inom hudvårdsområdet för patienter i alla åldrar och bistår samtidigt vårdpersonal runt om i världen i deras dagliga arbete. Företaget har 35 helägda dotterbolag, ett världsomspännande nätverk av distributörer samt över 6 000 anställda.

Galdermas produkter finns tillgängliga i 100 länder och omfattar behandling av en rad olika dermatologiska tillstånd som bland annat akne, rosacea, onykomykos, psoriasis och steroidkänsliga dermatoser, pigmentsjukdomar, hudcancer och medicinska produkter för hudens åldrande.

Galderma har fem toppmoderna forskningscentra och sex tillverkningsanläggningar som uteslutande arbetar med att ta fram och leverera ett brett urval av innovativa medicinska lösningar som uppfyller högt ställda krav på säkerhet och effekt.

Du hittar mer information om Galderma på www.galderma.se.

Mårten Forrest
Head of PR & Communication
Galderma Uppsala
marten.forrest@galderma.com

Galderma är ett globalt företag inom medicinsk hudvård som erbjuder innovativa lösningar på människors dermatologiska behov under livets olika faser, samtidigt som vi vänder oss till vårdpersonal världen över. Produkterna i Galdermas omfattande portfölj finns tillgängliga i 80 länder för behandling av ett betydande antal hudsjukdomar, bland annat akne, rosacea, nagelsvamp, psoriasis, pigmentsjukdomar och hudcancer. Galderma erbjuder också medicinska lösningar för att motverka hudens åldrande.

Exempel på strategiska varumärken är bland annat Epiduo®, Oracea®, Clobex®, Differin®, Mirvaso®, Soolantra®, Rozex®, Loceryl®, Basiderm®, Rozaderm®, Metvix®, Actinica®, Azzalure®, Restylane® och Emervel®.

www.galderma.se