Pressvisning av första avsnittet i TV-serien Björnstad på Folkets hus i Gällivare

Pressvisning Björnstad

Välkommen på förhandsvisning/pressvisning av den nya och redan kritikerrosade tv-serien Björnstad, som har premiär på HBO 18 oktober.

Tid: Torsdag 15 oktober 17.00
Plats: Folkets hus i Gällivare

Björnstad som baseras på Fredrik Backmans bästsäljande roman med samma namn utspelar sig på en fiktiv ort i Norrbotten. Den handlar om hopp som för ett litet samhälle samman, de hemligheter som sliter det itu, det mod som krävs för att gå emot gruppen och konsekvenserna av hur vi fostrar våra pojkar.

Hockeystjärnan Peter återvänder till Björnstad för att bygga juniorlaget och säkra framtiden. Att bära hela stadens hopp på sina axlar är en tung börda för Björnstads pojkar och blir startskottet till en våldsam handling som lämnar en flicka traumatiserad och en stad i kaos.

På plats i samband med pressvisningen finns seriens producenter Mattias Arehn och Bonnie Skog Feeney samt Otto Fahlgren, en av huvudrollsinnehavarna. Dessutom en rad av de lokala statister som medverkat i produktionen.

Enskilda intervjuer

Enskilda intervjuer kan bokas mellan 16.00 och 17.00.

Kontakt: Mattias Arehn, 070-798 11 90

Vi följer de rådande restriktionerna. Antalet platser är begränsat till 50. Välj sittplats med minst en rad och 2 stolars mellanrum till närmast nyttjat säte. Om detta inte följs så kommer biografvärdar att flytta dig till säkert avstånd. Social distans gäller även vid foajén och biografvärd är behjälplig även där. På biografen finns speciellt utplacerade stationer med handsprit och pappershanddukar. Känner du dig sjuk - stanna hemma.

”Björnstad en av årets bästa tv-upplevelser”

Läs mer om Björnstad

Läs mer om Björnstad på  Filmlance Internationals webbplats

Arrangör

Gällivare kommun i samarbete med produktionsbolaget Filmlance International, Sparbanken Nord - Framtidsbanken, LKAB och Gällivare Näringsliv AB.

Övrig information

För övrig information: Stefan Nieminen, Gällivare Näringsliv AB, 070-389 53 17