GAPFs representanter vid rundabordssamtal med Jämställdhetsministern m.fl.

Hur bör vi egentligen förhålla oss till slöja på barn? Och vilka utmaningar ser vi i arbetet för ett jämställt samhälle fritt från hedersrelaterat våld och förtryck?

Under fredagens rundabordssamtal vid Socialdepartementet och andra organisationer deltog GAPFs grundare och ordförande Sara Mohammad tillsammans med vår stödsamordnare Sabina Landstedt som representerade GAPFs verksamhet. Under rundabordssamtalet talade de om vilka brister samt förslag på åtgärder som vi ser bland olika myndigheter, som till exempel Socialtjänsten. Sabina och Sara tog vidare upp problematiken men också åtgärder kring slöja på barn och bortförda fall. Krafttag mot hedersförtryck!

För intervju berörande rundabordssamtalet:
-711 60 32 eller press@gapf.se

• socialdepartementet
  • jämställdhetsministern
  • glöm aldrig pela och fadime
  • gapf

Utöver att bedriva stödverksamhet för de utsatta jobbar GAPF med utbildningsinsatser och opinionsbildning. Organisationen grundades år 2001 av Sara Mohammad och har idag cirka 3000 medlemmar, 5 anställda och 100 ideellt arbetande i styrelse och arbetsgrupper runtom i landet.