​Pressmeddelande – Annie Lööf (C) om hederskultur

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2018 15:31 CEST

Annie Lööf (C)

Riksorganisationen GAPF, Glöm aldrig Pela och Fadime, bjuder in Centerpartiets partiledare Annie Lööf till en utfrågning om partiets arbete mot hederskultur.

Hur ser Centerpartiet på slöja på barn? Hur ser partiet på könsseparata aktiviteter? Hur ska kvinnlig könsstympning stoppas? Var står Centerpartiet i frågan kring barnäktenskap och polygami? Hur ser de på särreglering och egen brottskod för hedersbrott? Hur adresserar partiet det växande problemet med moralpoliser i våra förorter? Vad ska skolan, socialen och sjukvården göra? Det här är några av de frågor som kommer diskuteras under utfrågningen som hålls av SvD:s Maria Ludvigsson.

Utfrågningen sker under 15 minuter på GAPFs lokaler under Almedalsveckan.

Var?

Galleri Gotland

Klosterbrunnsgatan 1a

När?

Torsdag 5 juli

16:00-16:15

Utöver att bedriva stödverksamhet för de utsatta jobbar GAPF med utbildningsinsatser och opinionsbildning. Organisationen grundades år 2001 av Sara Mohammad och har idag cirka 2500 medlemmar, 5 anställda och 100 ideellt arbetande i styrelse och arbetsgrupper runtom i landet.

Kommentarer (0)

Kommentera