Sara Mohammad medverkar i Bathina Philipsons podcast den 29/4

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2019 12:42 CEST

Foto: Ulla Andesong.

I "Bathina – en podcast" träffar Bathina Philipson framgångsrika personer och vänner som alla har en stark historia att berätta. Bathina går till botten med bakgrunden och uppväxten som präglat dem. På måndag den 29/4 medverkar GAPFs grundare och ordförande Sara Mohammad i podcasten för att berätta mer om sin uppväxt i irakiska Kurdistan, sitt liv och kampen mot hedersrelaterat våld och förtryck.

Hur har samhället förändrats de senaste 10 åren och vad betyder den årliga Fadimegalan för Sara?
Hur ser Saras liv ut idag och vad har hon för relation till sin familj? Vart finner Sara styrkan?

Tryck HÄR att lyssna på Bathina - en podcast.

Om media önskar att boka intervju med Sara Mohammad, kan bokning av intervju göras på 070-441 10 75.

Utöver att bedriva stödverksamhet för de utsatta jobbar GAPF med utbildningsinsatser och opinionsbildning. Organisationen grundades år 2001 av Sara Mohammad och har idag cirka 3000 medlemmar, 6 anställda och 100 ideellt arbetande i styrelse och arbetsgrupper runtom i landet.

Kommentarer (0)

Kommentera