Sara Mohammad modererar konferens om hedersrelaterat våld och förtryck

Sara Mohammad ska vara moderator på länsstyrelsens första stora konferens om hedersrelaterat våld och förtryck den 21 maj 2019. Det har efterfrågats kompetensökning i Norrbotten. På flera håll har man lyft hur man ska bemöta, jobba och prata med gruppen som är könsstympade. Könsstympning är en del av hedersvåldet eftersom det syftar till att kontrollera flickornas sexualitet, vilket är grunden i ett hedersförtryck. Sara Mohammad har stor erfarenhet av att möta den berörda målgruppen och jobbar intensivt för att öka stödet och skyddet för de utsatta.

Plats: Clarion Sense Hotel, Luleå

Datum: Tisdag 21 september

Tid: kl. 08:30 -16:00

Media är varmt välkommen till föreläsningen, samt att boka intervju med Sara på telenummer 0704-411075

• gapf
  • hedersförtryck
  • hedersvåld
  • jämställdhet
  • glöm aldrig pela och fadime
  • könsstympning

Utöver att bedriva stödverksamhet för de utsatta jobbar GAPF med utbildningsinsatser och opinionsbildning. Organisationen grundades år 2001 av Sara Mohammad och har idag cirka 3000 medlemmar, 7 anställda och 100 ideellt arbetande i styrelse och arbetsgrupper runtom i landet.