Första spadtagsceremonin för nya Gårdstens Centrum, torsdag 13/6 kl. 11 .

Pressinbjudan: Nu tar vi nästa steg i utvecklingen av Gårdsten Centrum

Nu tar vi nästa viktiga steg i den positiva utvecklingen av Gårdsten. Torsdag den 13/6 tas det officiella första spadtaget för byggnationen av det nya torget vid Gårdsten centrum.

Gårdsten är inne i en mycket positiv och expansiv utveckling, bland annat vad gäller arbetstillfällen och minskat antal brott i stadsdelen. Utvecklingen är ett resultat av ett långsiktigt arbete med Gårdstensbostäder i spetsen.

- Serneke är en av byggarna i Gårdstens Vision 2025 och delaktig i satsningen vid Gårdsten centrum. De planerar bland annat för cirka 300 bostäder och kommersiella lokaler som kommer ägas av Gårdstensbostäder, säger Michael Pirosanto, vd Gårdstensbostäder. Serneke är även drivande i utvecklingen av industriområdet i södra Gårdsten där de sedan tidigare byggts en anläggning för GLC. De vidare planerna omfattar utveckling som skapar fler arbetstillfällen i området.

Nu tas ett officiellt första steg genom spadtaget för det nya torget i Gårdsten centrum.

Välkomna att delta i första spadtagsceremoni:

Dag, tid & plats: torsdagen 13 juni kl. 11.00 i Gårdsten centrum.

Deltagare är bland andra:

Mohammed Hama Ali, ordförande i Gårdstensbostäders styrelse samt styrelseledamöter som är boende i Gårdsten.Daniel Åstenius, VD Serneke Bygg och Patrik Lindström, VD Serneke Projektutveckling.

För mer information, kontakta:

Gårdstensbostäder: Mohamed Hama Ali, styrelseordförande 0762-92 25 35 eller Anki Caspersson, kommunikationsansvarig. Tel: + 46 31 332 60 32, anki.caspersson@gardstensbostader.se

Sofia Ulm Wallin, projektutvecklare Serneke Projektutveckling Tel: +46 70 086 51 05, sofia.ulm-wallin@serneke.se Johan Live, pressansvarig Serneke Group AB Tel: + 46 768 68 11 37, johan.live@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på omkring 6 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.se

Gårdstensbostäder är ett av Göteborgs kommunala bostadsbolag och ingår i Förvaltnings AB Framtiden, en del av Göteborgs Stad. Bolaget bildades 1997 med uppgift att förvalta fastigheterna och även utveckla och förnya området Gårdsten, ett miljonprogramsområde i nordöstra delen av Göteborg. Bolaget äger 2751 lägenheter och har ca 80 % av alla bostäder i området.