Garmin presenterar den senaste vívomove®-serien med nya avancerade wellnessfunktioner, uppkopplad GPS och Garmin Pay

Garmin presenterar idag nästa generation av vívomove®-serien, den senaste kollektionen med smartwatch-hybrider. De nya modellerna – vívomove 3/3S, vívomove Style och vívomove Luxe – designade med smakfullhet i åtanke, liknar traditionella ur, med riktiga tickande visare och eleganta detaljer. Med en snabb vridning av handleden flyttar sig visarna dynamiskt ur vägen för att avslöja en dold smart-skärm med hälso- och fitnessdata och smarta aviseringar för till exempel textmeddelanden, sociala medieuppdateringar eller kalenderpåminnelser. vívomove-serien är en av många nya wearables som lanseras av Garmin på IFA i Berlin, Tyskland, 6–11 september, och kommer att visas i Garmins monter 232 i hall 4.2.

– vívomove-klockorna är designade för dig som vill ha hälsofunktionerna och de uppkopplade funktionerna i en smartwatch kombinerade med en mer klassisk look som passar bättre på kontoret eller när man vill klä sig lite finare," säger Susan Lyman, marknadschef på Garmin International.

– Med ett omfattande urval av armband och metallutföranden är den en snygg accessoar som också håller koll på exempelvis dina sms, din energi, stress och sömn.

vívomove-serien bygger vidare på den tidigare vívomove HR och adderar nya avancerade wellnessfunktioner som puls ox1 och Body BatteryTM-energiövervakning, uppkopplad GPS och Garmin PayTM (endast vissa modeller). vívomove har en batteritid på upp till fem dagar i smartwatch-läge och ytterligare en vecka i klockläge.

Design och material

Premiumklockan vívomove Luxe har en 42 mm rostfri stålinfattning och rostfritt stålhölje och valmöjlighet att få remmen i italienskt läder eller med metallremmen Milanese. Den har dolda, dubbla AMOLED-färgpekskärmar med rörliga visare som interagerar med smartwatch-grafik. Med en kupolformad safirkristallins och elegant urtavla utstrålar vívomove Luxe sofistikerad elegans hela dygnet.

Till vívomove Style går det att välja ett vävt nylon- eller silikonband, och vívomove Style har en 42 mm aluminiuminfattning och aluminiumhölje som finns i en mängd attraktiva metallfinisher. Den har en kupolformad Corning® Gorilla®-glaslins och samma interaktiva dubbla AMOLED-skärm som vívomove Luxe.

vívomove 3/3S finns tillgänglig i två olika storlekar på höljet (44 mm och 39 mm) viket gör vívomove 3/3S till den perfekta accessoaren med en rostfri stålinfattning, ett urval av färgstarka silikonband och dold pekskärm.

Nyckelfunktioner

Venu en mängd smarta uppkopplade funktioner:

Meddelanden: Få smarta aviseringar2 för exempelvis inkommande samtal, sms, sociala medieuppdateringar eller kalenderpåminnelser.

Avancerad hälsoövervakning: Omfattande svit med hälsoövervakningsfunktioner4 24/7 vilket bland annat inkluderar avancerad sömn med puls ox, Body BatteryTM-energiövervakning, varning vid onormala hjärtslag, menstrual cycle tracking (registrering av menstruationscykel), stresspårning med relax-påminnelser och ny hydratiseringsspårning.

Uppkopplad GPS: Ansluter till användarens smartphones GPS för större precision vid mätning av utomhusaktiviteter2.

Garmin Pay: Kontaktlös betalningslösning3 som gör att du kan lämna dina kontanter och kort hemma (endast vívomove Style och Luxe).

Fitnessfunktioner: Spårar steg, antal trappor och intensiva minuter och inkluderar inbyggda aktiviteter för exempelvis promenader, löpning, cardio, yoga och styrketräning.

Kompatibilitet: vívomove kan användas med så gott som vilken smartphone som helst (kompatibel med AndroidTM och Apple®-enheter).

Nya vívomove-serien förväntas finnas tillgänglig i december till ett rekommenderat cirkapris på mellan 2 900:- och 5 700:- Besök garmin.com för mer information.

1 Detta är inte en medicinsk apparat och är inte avsedd för diagnos eller övervakning av något medicinskt tillstånd. Se Garmin.com/accessibility. Puls Ox är inte tillgänglig i alla länder.

2 När den paras med en kompatibel smartphone; se Garmin.com/ble

3 Visa vilka länder, betalningsnätverk och banker som det här fungerar med för närvarande på Garmin.com/GarminPay/banks

4 Se Garmin.com/ataccuracy