Garmin® Approach S20 – golfpartnern som förenklar ditt spel

Garmin® Approach S20 – golfpartnern som förenklar ditt spel

Garmin presenterar nu Approach S20 – en elegant och lätt golfklocka med ett nytt grafiskt användargränssnitt, nya funktioner och mer än 40 000 förinstallerade golfbanor runt om i världen. S20 har också daglig aktivitetsspårning och uppkopplade funktioner som smartaviseringar och automatisk banuppdatering. Den nya funktionen AutoShot registrerar automatiskt utslagsplats och distans för varje slag och ger en användbar spelanalys efter varje runda i appen Garmin Connect Mobile. S20 visar avstånd till green, hinder mm. och är kompatibel med nya sensorn TrueSwing som ger avancerad swingstatistik.

– Med S20 är vi glada att kunna erbjuda en ännu mer användarvänlig golf-klocka, säger Martin Resch, produktchef för Garmin Outdoor.

– Den är lätt och elegant och har många nya funktioner som bidrar till ett bättre spel.

Approach S20 har nya funktionen AutoShot som automatiskt lagrar utslagsplatsen under spelet så du enkelt ser hur långt du slår. AutoShot laddas över till ditt Garmin Connect-konto och där kan du återuppleva din runda på en bankarta. På så sätt får du reda på genomsnittligt längd för varje klubba, längsta drive per runda samt totalt. På banor som du ofta spelar på, kan du dessutom se alla sina slag överlagrade på en karta, så att du ser dina spelvanor och kan förbättra dig inför nästa omgång.

Approach S20 kan också kopplas ihop med den nya sensorn TrueSwing som ger dig mätvärden direkt på handleden och som hjälper dig att förbättra din swing.

Approach S20 är laddad med över 40 000 internationella golfbanor och du behöver inget abonnemang eller betala några avgifter för att uppdatera när det kommer nya banor. Via appen Garmin Connect kan du dessutom få uppdateringar till dina favoritbanor skickade till din klocka automatiskt.

S20 visar med stora tydliga siffror exakt avstånd till framkant, bakkant och mitten av green. Dessutom ser du avståndet till bunkrar, vattenhinder, layups och doglegs. S20 har också GreenView som visar dig utseendet på green, närliggande bunkrar och vattenhinder. Du kan också dra och släppa flaggan till dagens placering för att få de mest noggranna mätningar till hålet.

Approach S20 är snygg och bekväm och funkar lika bra som vardagsklocka. Förutom golffunktioner har S20 aktivitetsmätning och registrerar dina dagliga steg, kaloriförbränning, distans och sömn. Approach S20 kan kopplas ihop med en kompatibel smartphone via Bluetooth. Med hjälp av smartaviseringar kan du då se SMS, e-post och inkommande samtal direkt på klockan.

Approach S20 fungerar även som ett digitalt scorecard där du kan spara och granska scorecard och statistik. För över informationen till Garmin Connect™ eller Garmin Connect Mobile App, så kan du analysera och dela dina scorecard inkl. fairwayträffar, greenträffar, slaglängd och antal puttar.

Approach S20 har upp till 20 timmars batteritid i GPS-läge och upp till 8 veckor i klock-läge med aktivitetsmätning. Den är vattentät ner till 50 meter så den tål att vara ute i alla typer av väder.

Approach S20 beräknas finnas tillgänglig i februari 2016 i svart, vit, grå och blå till ett rekommenderat cirkapris på 2 499: -