Garmin® presenterar DriveTrack 71 hundspårare med GPS-navigering

Garmin® presenterar DriveTrack 71 hundspårare med GPS-navigering

Garmin presenterar idag nya DriveTrack™ 71, en bilnavigator med en 6,95-tums pekskärm som kan spåra upp till 20 hundar upp till 14 km bort från ditt fordon när den kopplas ihop med kompatibel Garmin hundspårare. DriveTrack 71 har gratis livetjänster och inbyggd Wi-Fi för enkel uppdatering av kartor och program.

- Vi ser att fler och fler jägare vill vara uppkopplade och ser nyttan med att kunna spåra sin hund via bilnavigator när de efter avslutad jakt ger sig ut för att hämta hem hunden, säger Marcus Bjärneroth, marknadsdirektör på Garmin Nordic.

- DriveTrack 71 är en del av den utrusning som den aktiva jägaren kan använda tillsammans med Fenix klocka och Alpha hundpejl för en säkrare och effektivare jakt.

DriveTrack 71 är förladdad med topografiska kartor och ett års abonnemang på BirdsEye Satellitbilder, samt detaljerade vägkartor med turn-by-turn guidning i Europa. Det gör att den funkar lika bra i storstaden som på landet. Oavsett om du reser med jakthundar eller familj har du nytta av den nya förladdade TripAdvisor® med ratings över hotell, restauranger och sevärdheter.

Kopplad till gratisappen Garmin Smartphone Link2 får DriveTrack 71 tillgång till gratis livetjänster, som trafik, väder, fartkameror och rödljuskameror3 samt information om tillgänglighet på parkeringsplatser. Appen ger dig även möjlighet att ta emot smarta aviseringar från din telefon, som textmeddelanden, kalenderpåminnelser, adressdelning och appvarningar. LiveTrack-funktionen gör att du kan dela din plats med vänner eller jaktkompisar, så att de effektivt kan samordna återsamlingsplatser och upphämtningsplatser för sina hundar.

DriveTrack 71 finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 4 299: -

1 Gå in på Garmin.com/waterrating för mer information.

2 Vid uppkoppling till kompatibel smartphone. Gå in på Garmin.com/ble för mer information.

3 Rätta dig alltid efter samtliga trafikskyltar och vägförhållanden. Hjälmlagstiftningsvarningar finns endast i USA. Varningar för rödljus och fartkameror finns inte i alla områden.