Garmin® presenterar Panoptix PS51-TH FrontVü givare  Framåtseende ekolod som visar botten i realtid

Garmin® presenterar Panoptix PS51-TH FrontVü givare Framåtseende ekolod som visar botten i realtid

Garmin presenterar nu Panoptix™ Forward PS51-TH, en ny multibeam genomskrovsmonterad givare med FrontVü™ framåtseende ekolod som visar hur botten ser ut framför båten så att du skall känna dig tryggare när du navigerar i okända vatten och undvika att gå på grund. PS51-TH visas på Fort Lauderdale International Boat Show, 3-7 november i Garmins monter #323-324.

– Panoptix PS51-TH visar vad som finns framför båten så att det blir enklare att fatta viktiga navigeringsbeslut, speciellt i okända vatten, säger Dan Bartel, försäljningschef för Garmin International.

– Tack vare den smidiga genomskrovsgivaren kan Garmins revolutionerande Panoptix teknologi nu monteras i fler båtmodeller.

Panoptix FrontVü sonar visar botten upp till 100 meter framför båten (8 till 10 gånger det aktuella djupet). Tack vare sin snabba uppdateringsfrekvens ser PS51-TH till att du får du reda på farliga hinder längre fram så att du hinner reagera och ändra kurs om det behövs. PS51-TH har en smal strålbredd (20 grader) så du ser mer av botten framför din båt och mindre av det som är på sidorna av skrovet. Den har också en AHRS sensor för rörelsestabilisering i grov sjö.

FrontVü framåtseende ekolod är kompatibelt med ett brett utbud av Garmins plottrar och kan delas mellan andra plottrar i ett Garmin Marine Network. Med ett enkelt gränssnitt visar FrontVü tydligt botten och en digital djupsiffra samt temperatur. Ingen blackbox behövs utan det är bara att plugga in givaren i instrumentet när den väl är installerad.

PS51-TH har även LiveVü™Forward. LiveVü Forward visar ekolodsbilder i realtid i videohastighet. Du ser fiskstim och stora fiskar som simmar runt båten, även när du ligger stilla. Du kan även se ditt drag då du drar in det.

PS51-TH beräknas finnas tillgänglig i mars 2017 till ett rekommenderat cirkapris på 15 999:- Den är kompatibel med 7- och 9-tums echoMAP® CHIRPsjökortsplottrar/kombinationsinstrument, nya GPSMAP® 722/922 och 1022/1222 serien, samt GPSMAP 8400/8600, 7400/7600, 7x1/820/1020 serien. För mer information, besök garmin.com/newmarine.