Garmin® presenterar Vector 3/3S – en innovativ pedalbaserad kraftmätare

Garmin® presenterar Vector 3/3S – en innovativ pedalbaserad kraftmätare

Garmin presenterar idag Vector™ 3/3S, en omdesignad pedalbaserad kraftmätare. Till skillnad från tidigare versioner av kraftmätaren Garmin Vector, har Vector™ 3/3S inte en pod och monteras som vilken annan pedal vilket gör det smidigare att byta från en cykel till en annan. När den väl är installerad mäter den kraft, balans mellan höger och vänster pedal samt din rytm.

Vector™ 3/3S har en ny, snygg design som ger dig större svängutrymme och förbättrad höjd för smartare ergonomi samt LED-lampor på pedalerna som visar viktig underhållsinformation. Vector™ 3/3S är en direktmätande kraftmätare som levererar tillförlitliga, korrekta data.

”Cyklister strävar alltid efter att slå sitt personliga rekord på nästa lopp eller Gran Fondo, med den prisvärda och innovativa Vector™ 3/3S kommer de att cykla längre, med mer kraft och vid fler tillfällen”, säger Dan Bartel, vice president of worldwide sales. ”Genom att designa om pedalen och ta bort pod:en kan cyklister nu byta från en cykel till en annan snabbare och fortfarande motta avancerad prestationsdata som tar deras träning till nästa nivå”.

Med kraftmätaren har du möjligheten att se effekten från både höger och vänster ben separat, eftersom effektsensorerna är placerade i båda pedalerna. Med sensorerna kartlägger Vector 3 var och hur du producerar kraften och hjälper till att skräddarsy träningen utifrån dina specifika styrkor och svagheter för att förbättra din form. Vector 3 mäter sittande och stående position för att fastställa hur lång tid du befinner sig i vardera för ultimat positionseffektivitet. Power Phases visar hur du sekund för sekund producerar kraft med varje tramptag, och Platform Center Offset visar var på pedalen kraften tillförs.

Vector™ 3/3S synkar och integrerar med övriga cyklingsprodukter inom Garmins ekosystem, inklusive Varia™ Rearview Radar, Varia UT800 Smart Headlight samt med nya Edge® 1030. ANT+® teknologin gör det inte bara möjligt för dig att få en strukturerad inomhusträning med Vector 3/3S och träningssystem som TrainerRoad, Zwift m.fl, utan ger även tillgång till kompatibla träningsplattformar från en tredje part, så som Strava och TrainingPeaks™. Med Bluetooth® får du möjligheten att planera rutter, dela data, och få färdiga analyser efter träningspasset, samt mycket mer viaGarmin Connect™ - ett forum som du kan ansluta dig till och tävla mot andra genom att gå med i utmaningar, samt uppmuntra varandra till framgång och dela dina segrar på sociala medier.

Vector™ 3/3S har upp till 120 timmars batterilivslängd. Vector 3 beräknas finnas tillgäglig i oktober till ett rekommenderat cirkapris på 10 699:- och 6 399:- för Vector 3S. Det finns även ett uppgraderings kit till Vector 3S för 5 399:-

1 Noggrannhet: +/- 1 %.