Garmin® presenterar vivofit® jr 2 i samarbete med Disney - en aktivitetsmätare för barn med Disney, Star Wars och Marvel

Garmin presenterar vívofit jr. 2, en aktivitetsmätare för barn med Disney- Star Wars- och Marvelarmband och temabaserade appar. Armbanden är designade med barnens favoriter i åtanke, så som Mimmi Pigg, BB-8TM och Marvel Avengers, och i aktivitetsmätaren finns äventyrsappar där barnen kan ta sig an uppdrag i äventyren och låsa upp karaktärer med hjälp utav sina föräldrar genom att uppnå 60 minuters fysisk aktivitet varje dag. Det här spännande samarbetet uppmuntrar barn till att vara aktiva och skapar livslånga vanor för ett hälsosamt och aktivt liv.

– vívofit jr. 2 handlar om att göra fysisk aktivitet kul för barn och att redan i en ung ålder introducera en aktiv livsstil, säger Cliff Pemble, vd på Garmin.

– Vi är hedrade över att samarbeta på ett så pass unikt vis med Disney och deras kreativa experter på storytelling. Genom att samarbeta över varumärkena Disney, Star Wars och Marvel och införa deras karaktärer och historier i vår produkt- och mobilapp, kan vi erbjuda barn och deras föräldrar en ny approach till ett aktivt liv.

– Disney har åtagit sig att skapa hälsosammare generationer, och vi har arbetat med Garmin för att göra den hälsosamma livsstilen mer attraktiv med en bärbar produkt och de karaktärer och berättelser vi vet att barn älskar, säger Josh Silverman, vice vd, global licensing, Disney Consumer Products and Interactive Media.

– Genom att kombinera Garmins kompetens inom bärbar teknik med Disney storytelling, går vi in i ett segment med potential att påverka hur barn blir mer aktiva.

Aktivitetsmätaren är designad för att kännas bekväm 24/7, är vattentät[1] och har en anpassningsbar färgskärm med ett års batterilivslängd[2] och kommer med två olika armband; ett stretchband för mindre handleder och ett justerbart för äldre barn. Färgskärmen, som alltid är på, visar tid, datum och påminner barnen om att vara aktiva. Förutom att räkna steg och mäta sömn, mäter enheten även aktiva minuter och inspirerar barn till att nå de rekommenderade 60 minuterna av fysisk aktivitet per dag. När det målet är nått kan barnen avancera i sitt äventyr vilket motiverar dem till att göra sitt bästa. Genom att nå målen kan barnen även låsa upp nya karaktärer, så som Mimmi Pigg, BB-8 och Iron Man, som kan anpassas på bandet. Toe-to-ToeTM uppmuntrar till konkurrens så att barn kan tävla med sina vívofit. jr 2-vänner om vem som tar flest steg.

vívofit jr. 2 kommer till liv med den medföljande appen[3], som hanteras av föräldrarna, och varje armband kommer med ett motsvarande Disney-, Star Wars- eller Marveläventyr. Från appen kan föräldrar få en överblick och granska barnens dagliga fysiska aktivitet samt tilldela sysslor som visas som ikoner på enheten, perfekt för barn som behöver påminnelser. För barn som tenderar att skjuta upp på saker och ting kan schemaläggningar upprättas för att

hjälpa dem att slutföra sina läxor eller borsta tänderna. Barnen kan även använda sig utav timern på enheten för att veta hur lång tid varje syssla tar. Appen tillåter flera profiler så att föräldrar och syskon med kompatibla Garminenheter kan ansluta sig och tävla sinsemellan om vem som tar flest steg under en dag. Tillbehörsband finns tillgängliga att köpa separat, så att barn kan utforska samtliga tre äventyr och byta ut sitt band mot ett nytt och låsa upp nya äventyr*.

De tre olika apparna är:

Musse Piggs födelsedagsöverraskning: ett Disneyäventyr

I det här äventyret kan barn tillsammans med Mimmi Pigg och hennes vänner planera en överrasknings födelsedagskalas för Musse Pigg. Dekorera inför kalaset med Kajsa Anka, vispa ihop tårtan tillsammans med Långben och få allting klart utan att Musse Pigg får reda på det!

BB-8:as äventyr: en Star Wars-berättelse

I det här äventyret kan barn tillsammans med BB-8 och piloten Zepha ta sig an utmaningar på planeten Jakku. Leta efter saknade fordonsdelar i övergivna rymdfarkoster, och träffa Man Kanata och rädda BB-8 från faran!

Ultrons hämnd: ett Marvel Avengers-uppdrag

I det här äventyret kan barn tillsammans med Captain America och Avengers ta sig an utmaningar i New York och försöka besegra Ultron. Träffa den fantastiska Iron Man i Tony Starks laboratorium, hjälp Thor att fånga busiga Loki, eller häng med Black Widow på superhemliga S.H.I.E.L.D-uppdrag.

vívofit. jr 2 finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 1 099:- och finns i tre olika modeller; Mimmi Pigg (Disney), BB-8 (Star Wars) och Avengers (Marvel).

*Tillbehörsband och appar är kompatibla med första generationens vívofit. jr-enheter

[1] Se garmin.com/waterrating för mer information

[2] Batteritid skiljer sig beroende på användning. Läs mer på garmin.com/ataccuracy

[3] Vid ihopparning med kompatibel Android- eller Apple-smartphone. Läs mer på garmin.com/ble