Garmin® Zūmo® 396 för motorcykel med livefunktioner  via Garmin Smartphone Link

Garmin® Zūmo® 396 för motorcykel med livefunktioner via Garmin Smartphone Link

Garmin presenterar idag zūmo 396 LMT-S för motorcyklister som vill göra körningen till ett spännande äventyr. Den kraftfulla navigatorn har en handskvänlig 4,3-tums skärm och massor med smarta funktioner som tydliga turn-by-turn-anvisningar, fria realtidstjänster1, inbyggd Wi-FiÒ, trådlös GPX fildelning, och Twisty Adventurous routing-alternativ för en härligare körkänsla.

– Under årens lopp har våra kunder kommit att lita på zūmos förmåga att tillhandahålla enkel motorcykeldedikerad navigation, säger Dan Bartel, Garmins vice VD för Global Consumer Sales.

– Med zūmo 396 kan föraren självsäkert ge sig ut på vägarna och hålla sig informerad om viktiga saker som uppdateringar för live trafik- och väderförhållanden som påtagligt kan påverka resan.

zūmo 396 gör det enkelt att vara uppkopplad. Via appen Garmin Smartphone Link och BluetoothÒ kan du trådlöst koppla ihop din smartphone med zūmo och få tillgång till en mängd olika live-tjänster1 som tex trafikförhållanden och väderuppdateringar. Du kan låta telefonen ligga nerpackad och enkelt ringa handsfree-samtal, ta emot meddelanden och dela din position via LiveTrack, så dina vänner kan följa dig på en karta.

Med inbyggd Wi-Fi® kan du enkelt uppdatera kartor, programvara och intressanta platser på navigatorn utan dator. zūmo 396 förenklar också planering och delning av rutter via trådlös exportering av GPX-filer1. Du kan också styra musik2 och media från din smartphone eller mediaspelare. För att få ut maximalt av upplevelsen, kan du välja rutter i Garmin Adventurous RoutingÔ som hjälper dig att hitta de dolda, slingrande, kuperade vägarna. Dessutom har zūmo detaljerade kartor över Europa, miljontals FoursquareÒ intressanta platser, samt nya TripAdvisorÒ-ratings för restauranger, hotell och attraktioner längs en rutt eller i närheten av en destination.

zūmo 396 har nya automatiska Incident Notifications1 – så om en olycka inträffar skickar zūmo automatiskt ett textmeddelande med GPS-position till en förutbestämd kontakt. Navigatorn ökar dessutom förarens uppmärksamhet och bidrar till säkrare körning genom att ge värdefulla förarvarningar för skarpa kurvor, järnvägskorsningar, hjälmregler i olika länder, rödljus/hastighetskameror och mycket mer. zūmo 396 är konstruerad för att klara av tuffa förhållanden och är resistent mot bränsleångor, sol och regn3.

zūmo 396 LMT-S med karta över hela Europa beräknas finnas tillgänglig i april till ett rekommenderat cirkapris på 4 299:- och zūmo 346 LMT-S med karta över Västeuropa 3 799:- Läs mer på garmin.com/zumo.

1För att få live-tjänster eller smarta meddelanden på din navigator måste du ladda ner den fria Smartphone Link-appen. Gå in på Garmin.com/SPL för mer information. Vissa funktioner kräver Bluetooth-kompatibel hjälm/headset och GPS- och Bluetooth-aktiverad smartphone (säljs separat). Användarens datakostnader, om sådana finns, gäller.

2Music- och mediekontroll fungerar tillsammans med iPhone® 4S eller senare och iPod touch® andra generationen eller senare. Kräver Bluetooth-aktiverad smartphone (säljs separat). Se garmin.com för mer information.

3IPX7 vattenklassning se garmin.com/waterrating