Spring av hela ditt hjärta: Garmin® Forerunner® 15 med puls- och aktivitetsmätning

Garmin presenterar nu Forerunner 15 – en prisvärd löparklocka med GPS som motiverar dig till träning genom att mäta distans, tempo, kalorier, personliga rekord och puls. För att du skall hålla dig aktiv mellan dina träningspass, mäter Forerunner 15 även din dagliga aktivitet genom att räkna dina steg och förbrända kalorier under dagen. Perfekt både för träning inomhus och utomhus.

– Det här är Garmins senaste löparklocka med GPS, pulsmätare och stegräknare. Forerunner 15 är en prisvärd produkt som uppmuntrar till träning men också till aktiviteter däremellan, säger Andrew Silver, produktchef för Garmin Fitness.

Aktivitetsmätning: Håll dig aktiv mellan träningspassen genom att mäta antal steg, kaloriförbränning och distans med den inbyggda aktivitetsmätaren. Forskning visar att längre perioder av inaktivitet som t.ex. att sitta still vid ett skrivbord ökar risken för hälsoproblem, även om du motionerar regelbundet. Med flera, korta promenader under dagen blir du mer aktiv och det ger dig en bättre hälsa. Efter en timmes inaktivitet påminner Forerunner 15 dig om att det är dags att röra på dig och ett par minuters promenad räcker för att återställa aktivitetsmätaren. Forerunner 15 har upp till fem veckors batteritid i klock/aktivitetsläge och upp till åtta timmar i GPS-läge.

Enkel och motiverande: Forerunner 15 är mycket enkel att använda. Den har fyra knappar och på de förinställda sidorna kan du se all din träningsdata tillsammans med dina personliga rekord. Varje gång du passerar en kilometer piper den till och visar ditt medeltempo. Den är dessutom vattentät ner till 50 meter, så det finns ingen ursäkt att hoppa över träningen bara för att det regnar.

Tillbehören Pulsband och Foot Pod: Forerunner 15 kan användas tillsammans med ett pulsband för att registrera pulsdata och pulszoner vid alla träningsaktiviteter. Du kan också para ihop din Forerunner 15 med en Foot pod så att distans och tempo registreras även när du inte har satellitmottagning. Träningen inomhus blir således både enklare och mer exakt än någonsin tidigare.

Spara, planera, dela: När du kopplar ihop enheten med en dator kan du ladda upp dina aktiviteter till Garmin ConnectTM som är en gratis träningssida där du kan analysera dina framsteg, sätta upp mål och dela dina aktiviteter med andra Garmin-användare eller på sociala medier. Analysera dina träningspass, kolla utvecklingen mot ditt dagliga stegmål, utvärdera din pulsdata, samla virtuella medaljer och gå med i utmaningar med andra online för att få extra motivation till att fortsätta röra på dig under hela dagen.

Forerunner 15 finns i svart/grön, turkos/vit och lila/vit i en mindre storlek och svart/blå och röd/svart i en större storlek. De beräknas finnas tillgängliga i juni till ett rekommenderat cirkapris på 1 499: - och 1 699: - inkl pulsband.