Pressmeddelande -

Gärsnäs monter i gestaltning av Färg & Blanche Stockholm Furniture Fair 2015, monter A11:20

Den prisbelönta duon Färg & Blanche har iscensatt årets Gärsnäsmonter. Färg & Blanche gestaltning präglas av Gärsnäs känsla för hantverk och trä samtidigt som de lyfter fram den framåtanda och konstnärliga sida som Gärsnäs också månar om.

- Under åren som gått har vi verkligen fått lära känna Gärsnäs och människorna bakom företaget varför det är ett roligt och ärofyllt uppdrag att få göra årets monter. Vi vill visa på det goda hantverket och träarbetet - samtidigt som vi har velat göra det på vårt sätt. ‪De flätade skärmarna eller rumsavskiljarna som karaktäriserar montern har fått sin inspiration av den svenska allmogens flätade korgar. De skapar rumsverkan och en inbjudande bakgrund till möblerna som visas, berättar Fredrik Färg & Emma Marga Blanche.