Gästrike återvinnare finalist i Swedish Recycling Award

I augusti invigdes den nya återvinningscentralen i Gävle. Nu är Gästrike återvinnare en av tre finalister i kategorin ”årets avfallsanläggning” när miljöpriset Swedish Recycling Award delas ut på Återvinningsgalan 2013 den 28 november.

Jätteroligt att vi blivit nominerade!  I arbetet med utbyggnaden har vi verkligen försöka fånga upp synpunkter, önskemål och erfarenheter från både kunder och personal. Det har funnits ett starkt och brett engagemang hela vägen från de tidiga planeringsskedena och genom hela byggprocessen. Slutresultatet känns väldigt lyckat, säger Thomas Nylund, förbundsdirektör Gästrike återvinnare.

Fokus har varit att skapa en kommunikativ, tydlig återvinningscentral där det är lätt att göra rätt. Det ska vara en positiv upplevelse att återvinna! Nyheter är bland annat fördubblad kapacitet, stor mottagning för el- och farligt avfall, samt möjlighet att lämna till återbruk. Det ger besökarna möjlighet att klättra i avfallstrappan – en satsning för framtiden!

En uppenbart mycket nöjd förbundsdirektör tillägger:

Dessutom höll vi både tidplan och budget i det här stora projektet!

Återvinningsgalan arrangeras årligen av tidningen Recycling med prisutdelning på Nalen i Stockholm.  Medarrangörer är Återvinningsindustrierna och Avfall Sverige. Det finns åtta kategorier i Swedish Reycling Award och både privata och kommunala aktörer finns bland de nominerade.  På återvinningsgalan 2011 vann Gästrike återvinnare kategorin ”årets avfallsbehandlare”.

För mer info, välkommen att kontakta:

Thomas Nylund, förbundsdirektör, Gästrike återvinnare,

026-17 84 89, thomas.nylund@gastrikeatervinnare.se

Peter Tham, chef återvinningscentralerna, 026-17 72 01 peter.tham@gastrikeatervinnare.se

• swedish recycling award
  • återvinningsgalan