Second hand på återvinningen i Hofors

Pressmeddelande  •  2012-04-16 08:09 CEST

Under Framtidsveckan samarbetar Magasinet i Hofors med Gästrike Återvinnare. Magasinet är en kommunal second hand som ger arbetslösa möjlighet att prova på arbetslivet.

Att möta kunder på en återvinningscentral kan vara både spännande och utvecklande.

– Det är bra att Magasinet är på återvinningscentralen och frågar besökarna om de vill lämna till återbruk. Många tror inte att andra vill ha det man själv tröttnat på, säger Britt-Marie Berglund, miljöpedagog på Gästrike Återvinnare.

Men med dagens olika trender i heminredning finns det efterfrågan på nästan all second hand. Genom att återanvända saker ger vi dem ett längre liv. Då spar vi både på miljön och den egna plånboken.

Välkommen till återvinningscentralen

Dag: måndagen den 16 april

Tid: kl 13.30

Program: Återvinningscentralen är öppet som vanligt (måndag och onsdag 13-19) och Magasinet finns på plats för att ta emot saker och kläder som Hoforsborna vill skänka.

Gästrike Återvinnare bjuder på ekologiskt fika.

Britt-Marie Berglund, miljöpedagog på Gästrike Återvinnare.
Mobil 026 17 29 25
E-post britt-marie.berglund@gastrikeatervinnare.se