Välkommen med din avklädda julgran till återvinningscentralen

Om du pyntat en äkta skogsgran till jul kan du lämna den på återvinningscentralen när du dansat ut julen. Klä av den först.

- Det händer att vi får in påklädda julgranar och det ställer till det i komposteringen, säger Maria Lind, arbetsledare på Gästrike återvinnare.

För att inte barra ner i trapphus och bil kan du klippa och såga ner så den får plats i en säck. Töm säcken när du lägger den i containern för trädgårdsavfall.

Sjunger din plastgran på sista versen så är du välkommen med den också till återvinningscentralen. Lägg den i containern för metallskrot.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta:

Maria Lind, arbetsledare på Gästrike återvinnare, maria.c.lind@gastrikeatervinnare.se 026-17 29 83, 070-167 57 41

• återvinning
  • återvinningscentral